Billig symaskin

fisk84

Forumet er livet
Novemberskattene 2014 <3
Junibarna 2019
Noen som har erfaring med billig symaskin feks fra Europris (mener jeg så en der for litt siden). Ikke noen erfaren syer men tenkte kanskje å prøve litt til lillejenta...

De går greit til tynne stoffer, men du kan nok få litt problemer om det blir litt tykkere. Ville heller anbefalt å dra til et symaskin senter og kjøpe en med litt mer kraft om du har tenkt å sy klær og sånt.
De som selges i "vanlig" butikk er nok mer å regne som barne maskiner for å lære seg grunnleggende.
du får brukbare symaskiner til et par tusen, men de som er under tusenlappen ville jeg holdt meg unna. Blir mer som en "lekesymaskin" og de har ofte problemer med å foreksempel dra stoffet og dermed få en ujevn/skrukkete søm.
Hilsen møbeltapetsereren

Sent from my GT-N7100 using BV Forum mobile app

Sign m&m mini :) se deg om på finn etter en pent brukt som har kostet en del mer, eller sjekk brukt/demo maskiner hos Tonje.no.

Beste vanlige maskinen som tåler mye og har det man trenger uten for mye fancy er janome easy jeans. Veldig bra og god pris!!!

Sent from my iPhone using BV Forum

Finn kan være et bra sted å se ja :)
Har selv en gammel symaskin fra 60-tallet jeg er veldig fornøyd med. Sikkert mulig å få tak i en gammel husqvarna eller pfaff for eksempel. De gamle typene er ofte mer solide enn de nyere modellene, og du slipper og betale "skjorta" for dem.
Greit at det er litt vekt på dem, så de står stødig også ;)

Jeg ville ha gått for en brukt maskin, som har vært overhøvlet hos profesjonelle sybutikker.
Feks Tonjes broderier som noen nevner her, men der er det ofte litt dyrere butikker. Hvis du søker på Husquerna eller Singer butikker, så kan det være at de har inne noen skikkelig gode maskiner til ganske billig pris.

Kjøpte ikea sin til 500kr. Har sydd gjennom dyner og slikt. Funker kjempebra for nybegynnere og ikke superaktive syere.

Aner ikke hvor mye jeg kommer til å bruke den.... Har mamma som er en racer og veldig flink...

Tenker mest å sy enkle små ting til pynt på jenterommet og derfor ikke så lysten på å legge en heil haug i maskinen.....

Ville uansett sjekket ut finn.
Det kan hende det kan holde med en billig en, (500 osv) men man vet aldri hva man får.
Er selv vant med maskiner i 50 000 klassen, men du får en veldig brukbar til rundt 2000 ny ihvertfall. Men brukt vil du nok kunne få det enda billigere.
Gamle pfaff og husqvarna maskiner er ofte veldig solide og fine.
Har vært borti et par billigvarianter, og da har jeg problemer med ihvertfall olastoff o.l. fordi maskinen ikke er kraftig nok.
Å sy gjennom dyner er ofte enklere fordi det er såpass tynt stoff i forhold, og man kan ofte flytte litt på innmaten osv.
Et litt tykkere og stivere stoff vil maskinen kunne få problemer fordi motoren ikke er kraftig nok.

Coop har tilbud på symaskin denne uken, 500 kr. Jeg har hørt mange som er fornøyde med denne, men det er en maskin til enkel bruk. Hvis man syr noen ganger i året er den grei.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Coop har tilbud på symaskin denne uken, 500 kr. Jeg har hørt mange som er fornøyde med denne, men det er en maskin til enkel bruk. Hvis man syr noen ganger i året er den grei.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Takk då må eg köra till Coop.

Neida, singer fungerer det ;)

Jeg ville ikke anbefalt det, men er jo selvfølgelig ditt valg

Kjøpte meg en singer på jysk til rundt tusenlappen. Den fungerer optimalt her til alt fra barnetøy, gardiner, sy opp olabukser osv.

Back
Topp