Vi storhandler på Rema 1000, men følger med på www.hverdagskupp.no for å se om det er noe vi trenger. Drar til den butikken med tilbud og handler BARE det vi trenger, blir så utrolig mye dyrere om vi storhandler andre steder enn Rema 1000. Lurt å handle billigvarientene og styr unna de dyre. Min erfaring er at det er like godt det meste av det ;)
Når vi ser det er tilbud på noe vi bruker mye av kjøper vi inn og legger i fryseren. F.eks når det er halv pris på Norvegia ost handler vi inn 5 stk så vi har leeeengeee. Masse mat som holder på å gå ut på dato er greit å kjøpe for å fryse ned også, kan spare mye penger deg :)
Slik ser lista vår ca ut når vi handler (vi handler inn for ca 2 uker av gangen, men fyller på)
- Ulike typer pasta fra Landlord
- Rema 1000 ris
- Landlord tacolefser
- Hermetikk: Mais, sopp, ananas, bønner Landslord/Rema 1000
- Kylling til 99 kr/kg
- Pølser (ikke Gilde)
- Fiskekaker (19 kr for 14 stk)
- Fiskepinner (10 kr per pk)
- Nordsfjord kjøttdeig 500 gram deler opp i to og fryser ned (Er man to stk trenger man ikke så mye kjøttdeig om man har mye godt tilbehør)
- Kyllingkjøttdeig, koster 15 kr for 300 gram
- Rema 1000 Olivenolje (trenger ikke dyre varianter om det bare er til steking, baking osv. Skal du lage noe spesielt godt eller ha det som dressing til salat, kan du ha en "dyr" variant som du bare bruker til det f.eks)
- Speltmel, gjær, linfrø, havregryn - baker brød selv (billigere og sunnere)
- Kaffebønner handler vi på Spar (99 kr per kg)
- Bruker du babyglass er det 5 for 3 på Spar
Ellers kommer jo alt av vanlige varer som vi ikke handler billig som grønnsaker, melkeprodukter, mat til Oliver, krydder når det trengs, Toro poser/esker av ulike slag.
Hver storhandling kommer på ca 1500 kr til oss, altså 3000 i mnd :)
Etterhvert så blir det jo et lite lager av ting, så ikke alt blir kjøpt hver uke. Har ei liste på benken som jeg skriver på når jeg ser vi begynner å bli tomt for noe, så jeg vet hva som trengs neste gang vi skal handle :)
Av middager som er billige lager vi:
- Wok
- Fiskekaker med pasta/potet
- Pasta med kyllingkjøttdeig
- Fiskepinner med ris/pasta
- Pølsegrateng
- Ulike gryter i ovnen med valgfritt kjøtt/grønnsaker/krydder - enten melkeprodukter eller toro poser som du synes er god
- Ovnsbakt fisk med grønnsaker og pasta/potet/ris
- Gryterett (lager ofte så mye at vi har middag i to dager)
- Alt av retter med kyllingfilet
Ble langt dette, sorry! :p