Billig i Sverige? *Nye sp.mål*

SavnerBarn!

Elsker forumet
Hva MÅ man kjøpe i Sverige??
Skal selvsagt kjøpe smågodt og røyk og brus, men bortsett fra det?
Tenkte sånn bruksting, som vaskemiddel, såper, toalett papir, og div. ting det går en del av til vanlig.
Og mat? Hvilket kjøtt er bra og billig? Annen mat??
Klær?
Andre tips??

Trenger masse tips for skal ha laaaaang handleliste!! [:D]

Og er det billigest på grensa eller "inni" Sverige? Hvor inni sverige isåfall?

Og burde man bruke svenskeeller norske penger? Eller bankkort??

Ja lurer på masse rart...[&:] Håpe dere opplyste jenter kan hjelpe meg![8D][;)]

Hmm... Ok, hvor langt inn iSverige må man da? Vi tenkte å handle på Svinesund... Men er det ikke så langt, men billigere, kjører vi jo heller litt til...[;)]

Vi skal til sverge i neste mnd.. Og gleeeeeeder oss[:D] Vi skal innom charlottenberg og handle på sportshoppen[:D][:D][:D] Digger den butikken.. Kjempestor butikk med bare merkeklær[;)] (slike sportsklær mest da) Ellers shopper vi vel altfor mye. Så skal følge med her hva som er billigt å handle. 

-oppvasktabletter (kjøp den som heter yes, best i test i sverige og 1/4 av prisen som her)

-kjøp NØTFÄRS, det er det samme som karbonadedeig, ikke kjøp det som heter KJØTTFÄRS, det er noe ekle blandingsprodukter

-alt av kjøttpålegg. Bamsepølse... SUKK!

-Frukt, grønt og bleier er DYRERE enn her.

Ok. Takk takk![:)]
Har litt liste nå! [:D]

ORIGINAL: Mamma87

Den svenske kronen er jo veldig lav i forhold til den norske.Syns sambo nevnte at 100 svenske kr er 88 nok akkurat nå

mye er billigere,men ikke alt.og bare et tips,grensehandel er 10 ganger dyrere enn å handle "inni " sverige[;)]

Jeg mener at det er omvendt, for jeg har hørt at mange svensker drar til Svinesund for å handle der, siden det er billigere enn ellers i Sverige. Men det kan jo ha endret seg, for det er en stund siden jeg hørte dette. [:)]

Dytter![:)]

Back
Topp