billig hundegård

Søtnos*

Glad i forumet
Vi har en hund som vi vil ha i hundegård mens vi er på jobb. Vi er ikke helt sikre på at han vil stå der, så vi gidder ikke lage noe dyre greier.
Har dere noen tips til steder og produkter vi kan bruke?

Det kommer jo ann på hvilken hund dere har. Har hørt om de som har klatret over gjærdet selv om det har vært veldig høyt.

Om hunden ikke er så stor, så klarer dere sikkert å lage noe selv med gjærde og noen stolpet. Dere må da feste det i bakken, sånn at ikke hunden klarer å lure seg under (har vært med på det ja...) Det trenger jo ikke være så veldig fænsy til å begynne med, siden dere ikke vet om han vil stå ute.
Vi har en hund som bare gå rett opp i veien, og ikke noe lenger, så han kan gå løst ute i hagen vår. Før han ble kastrert, så funket ikke det, og da hjalp det ikke hvor mye vi tettet og styrte på, for han fant alltid en vei ut[&:]

vi har toller. Blir de roligere når de kastreres?

kastrering er ingen garanti for å få en hund roligere, mindre agresiv osv. men ofte er det sånn at de blir roligere.
man kan eventuelt ta en kjemisk kastrering for å se om det har noe virkning. har det en virkning kan man ta steget til kastrering. har det ikke virkning på kjemisk er det ofte liten vits og ta neste steg.

på finn er det en del hundegårdertil salgs.
kjedelig åfå en hund sombare står å bjeffer når eierne er borte også. håper dere finner en løsning på det.
hva med løpestreng?

fellseskjøpet har vel også noe inngjerding. canis.no kan du ta en titt på[;)]

vi kastrerte ene hannhunden vår, ikke fordi han var noe vilter, men fordi vi har mora hans også (vil ikke ha innavl) og han ble enda mer rolige, men like glad og den samme hunden[:)].

Kjøp kompostbinger på biltema og sett fast i bakken[;)] Eller nå fikk jeg ikke med meg hvilken rase du hadde da, men de kan også taes fra hverandre å settes på høyden.. Du må jo kjøpe noen pakker, siden det kun er 4 sider i de.. Men det er maaange hundeeieres favoritt.. Vertfall billig[;)]

ORIGINAL: Ljiljana

Kjøp kompostbinger på biltema og sett fast i bakken[;)] Eller nå fikk jeg ikke med meg hvilken rase du hadde da, men de kan også taes fra hverandre å settes på høyden.. Du må jo kjøpe noen pakker, siden det kun er 4 sider i de.. Men det er maaange hundeeieres favoritt.. Vertfall billig[;)]

ja de er populære, bruker de som valpe grind når vi har hvalper.

men tollern er jo litt stor...spesielt om man skal ha den ute uten oppsyn en hel dag.så kan den hoppe over eller bli stjålet fra disse kompostgrindene.

Min hundegård er ca 2m høy og rett over 30m2. Laget av trepåler og gjerde netting. Gikk på søppelfyllinga og fikk tak i ei gammel fiske not og strakk over hele gården. (som nevnt over, noen hunder kan klatre).
La noen gamle skifer heller på innsiden slik at de ikke kunne grave seg ut. (mine 2 er noen muldvarper).

- Ikke glem hundehus, eller noe den kan søke ly i.
- Noen leker slik at han ikek begynner å kjede seg.

Hundegården min kostet nesten ingenting og var laga på en dag [:)]

Dersom du skal ha hunden ute uten at du er hjemme, så ville jeg laget til en lås på døra slik at ingen kan slippe de ut/gå inn.

Back
Topp