"Billig" fyll til Pavlova-kake?

AnnaFrost

Glad i forumet
Måtte lage en rask dessert uten å sprenge matbudsjettet i dag, så lager pavlova som smelter på tunga.
Altfor dyrt å kjøpe friske bær i butikken nå, så har noen tips til noe annet å ha på toppen?
Hva er DIN favoritt av hermetisk eller frisk frukt?
(Har frosne selvplukkede bringebær i fryseren som tiner fort, og banan passer jo bra sammen med bringebær, men hva mer?)

De har jo den posen med diverse røde bær i frysedisken på butikken, kanskje det hadde vært en mulighet? [:)]

ORIGINAL: AnnaFrost

Måtte lage en rask dessert uten å sprenge matbudsjettet i dag, så lager pavlova som smelter på tunga.
Altfor dyrt å kjøpe friske bær i butikken nå, så har noen tips til noe annet å ha på toppen?
Hva er DIN favoritt av hermetisk eller frisk frukt?
(Har frosne selvplukkede bringebær i fryseren som tiner fort, og banan passer jo bra sammen med bringebær, men hva mer?)

kanskje litt sent nå men spar har -40% på eldorado (eller kos d skrives) frysevarer inkl bær[:)]

Her har vi bare Eurospar, men det går vel ut på det samme og ligger i tillegg rett borti her, så da blir det handletur etter frosne bær nå. [:)]

tilbud på blåbær og bringebær på rema 1000 nå. var iallefall det her igår

Vi pleier å lage marengskake med kiwi og hermetisk fersken, med krem og vaniljekrem. Bringebær høres også godt ut. Hvis du skal bruke frossen bær så er det sikkert lurt å søte det litt da det ofte er surere.

Laget faktisk Pavlovakake i dag - for et sammentreff! Kjøpte bær på Rema, der var de på tilbud.

Min aller første (men definitivt ikke siste) Pavlovakake[:D]

ORIGINAL: MammaOkt

Laget faktisk Pavlovakake i dag - for et sammentreff! Kjøpte bær på Rema, der var de på tilbud.

Åhhh.... *sikle* Oppskrift på herligheten??[:D]

ORIGINAL: Delia

ORIGINAL: MammaOkt

Åhhh.... *sikle* Oppskrift på herligheten??[:D]

Of course![:)] Hele kaka var spist opp på en halvtime hihi.

http://www.tv2.no/gmn/wenche/oppskrifter/pavlovakake-851270.html

Det eneste jeg gjør annerledes enn i oppskrifta her, er at jeg ikke snur bunnen, og at jeg blander vaniljekrem inn i fløtekremen før jeg tar den på bunnen.

Her er oppskriften jeg bruker nå, veldig god. Dæsken så god kake uansett oppskrift egentlig.

http://www.ica.no/FrontServlet?s=mat_inspirasjon&state=recept&receptid=102461

Ble frosne bær (Bringebær og blåbær) som jeg strør litt melis over og har banan på toppen. Og sitronmelisse som pynt.

Back
Topp