Billån??

FRK John Deere

Forumet er livet
Når man har fast jobb, men ikke full stilling. Hvordan er "reglene" for å få billån? Har det med årslønn eller utbet i mnd?

Tror ikke det er så vanskelig å få billån, men det kommer selvsagt an på hvor dyr bilen er.
Det de spurte oss om var egenkapital (det hadde vi ikke), årsinntekt, månedlig utbetaling, og gjeld vi hadde fra før..

hmm, det aner jeg ikke.. Ville ringt banken jeg[:)]

Har ikke peiling...ring de du evt skal ha billånet hos.[:)]

ORIGINAL: mamihe

Tror ikke det er så vanskelig å få billån, men det kommer selvsagt an på hvor dyr bilen er.
Det de spurte oss om var egenkapital (det hadde vi ikke), årsinntekt, månedlig utbetaling, og gjeld vi hadde fra før..

Månedlige utbetalinger, dvs at man må egentlig ha et budsett klart for alle utgiftene man har?

Vi har billånet "inni" huslånet. Trodde det gikk på str på lån og inntekt!

Jeg aner ikke hvordan det gjøres, men da jeg skulle spørre etter billån så spurte hun bare hva inntekten min var (årslønn) og hvor mye jeg sku ha.. Og om jeg var alene eller om vi var felles lånetakere[:)] Fikk innvilget lån, men spurte bare etter 150 000..

ORIGINAL: Freaky*Nurse

ORIGINAL: mamihe

Nei, bare hva du/dere har utbetalt i mnd..

Månedlige utbetalinger, dvs at man må egentlig ha et budsett klart for alle utgiftene man har?

Har du fast inntekt som overstiger det banken mener du må ha for å leve får du lån til bil. Lønner seg om du har noen som kan stille sikkerhet for deg, for sikkerhet i bilen kan bli et dyrt lån.

Du må nesten bare ta turen i banken å høre, bare de som kan gi deg et sikkert svar.

Back
Topp