Bilkostnader pr mnd ?

Frk KabelSatan

Elsker forumet
Hvor mye utgifter har dere på bilen deres i løpet av måneden?

Forsikring? Bensin? Osv.

Og hva slags bil har dere?:)
Er på jakt etter en med god plass og stooort bagasjerom!
Noen tips?:)

jeg har mitsubishi lancer, en gammel bil uten lån på så der sparer jeg jo noen kr, jeg betaler rundt 300 kr i forsikring i mnd tror jeg (det går direkte ut av kontoen min så er ikke helt sikker) også bruker jeg vel mellom 500-1000 (kansje oftest rundt 1000 kr) i bensin. men så kommer jo vei avgiften som vel er på rundt 2500 kr i året, evt bomringer om man må passere sånt (vi passerer bare en gang i mellom når vi skal besøke familien min)  også må man jo ha nye dekk inni mellom og det kan fort bli dyrt...kommer ann på dekk dimmensjoner osv.. nye vindus viskere trenger man av og til også...så skal man legge sammen alt man har brukt på bil i løpet av et år så kommer det nok til å bli mye mer enn det ser ut som når man bare tenker på forsikring og bensin...

bilen min er svært skjelden på verksted stort sett bare eu kontroller og annet små pjask en skjelden gang...

det er vel besvist i div tester at toyota og mitsubishi er de bilene som  er skjeldnest på verksted

Takker for svar! :)

Vil gjerne ha flere også da!  :) :)

vi har billån på nesten 4000 i mnd, forsikringene vet jeg ikke hva vi betaler, sikkert rundt 6-700 i diesel, så er det jo som sagt årsavgift, dekk, viskere, eu kontroll annenhvert år, div reprasjoner osv osv...

Vi har 2 biler.

Lån: ca 2300
Drivstoff: ca 1500, kanskje??
Forsikring: 2000.

Pr mnd

Så koster endel her....

da kan vi ta den store bilen bare da siden det er det du er intr i. det er en ford s-max. kansje ikke verdens største bagasjerom, men stort for den type bil. den er bare noen uker gammal, så betaler ca 5000kr i lån, 5000kr i forsikring i året. diesel er ej litt usikker på men for å fylle en tank er det vel ca 800kr. å den vare ganske så lenge. så kan tippe vi bruker litt over 1000kr mnd, å da kjøre vi mye større distansa. sambo har 6mil en vei til jobben... må vel legge til at dinne bilen er den dyreste utgaven å nesten fullt utstyrt. så du kan jo få den mye billigere. forsikring er ej usikker på om man kan få noe særlig billigere.

vi har en suzuki XL7

Lån : 3600 kr i mnd
forsikring : 1400 kr i mnd
drivstoff... tja det e jo ganske stor bil så bruker vel gjerne 2000 kr i mnd på diesel, men det varierer fra mnd til mnd.
Så kommer årsavgift, eukontroller, servicer å den slags, så det blir en del :P

Vi har to biler, en 2010 modell VW Passat stasjonsvogn og en 1996 modell Ford Fiesta. Ikke lån på noen av dem. Vi betaler vel en 15000 i forsikring i året for begge bilene, + nesten 6000 i årsavgift. I tillegg kommer bensin (et sted rundt 1500 pr mnd), service, reparasjoner osv. Jeg føler ikke at SIFO tar for hardt i når de regner med at det på sikt koster 3000 kroner i måneden å eie én bil. Om man setter av det beløpet kan man bygge seg opp en buffer til uforutsette kostnader, evt også spare til neste bilkjøp. Vi har også et eget kredittkort til bilutgifter slik at vi evt kan bruke det for reparasjoner og så regne på om vi kan nedbetale hele med en gang eller må ta det over noen mnd.

Elisabeth ! skrev:
VW Touran. 
900,- i forsikring
1000,- drivstoff / diesel
Bor utenfor bomringene, så slipper den utgiften. Hatt den i ett år nå, og vært minimalt med krøll - deilig bil å kjøre, og så har den stor plass bak!

Den bilen hadde mamma og pappa.. Makan til MYE dritt som skjedde med den...

Jeg har en 02 mod. vw passat stv. 1,9 tdi. Bilen er nedbetalt, så jeg betaler bare ca. 4500 i forsikring i året. Kjører ikke så mye, så en tank holder i alle fall 1-2 mnd. Så er det service ca. 1 gang i året. Koster stort sett 2-3000 de vanlige, og litt mer storservicene. Reg.reim service koster rundt 10.000 og er ca. hvert 9.år.

Kjempefornøyd med bilen. Goood plass :)

V70, lån på 3000 i mnd og ca 2500 i bensin + ca 5000 i året i forsikring, dyr bil når man kjører mye ;o)

VW passat 2002-modell, 1.9 tdi :)

Siden vi begge er under 23 år er forsikringa ganske dyr.

Forsikring: 1350 kr i mnd
Diesel: ca. 2300 kr (Kjører MYE)
Bompenger: usikker, da vi har prikke og jeg ikke har oversikt over betalinga der..

Årsavgift kommer i tillegg, men den betales jo i mars, da.

Vi har en Peugeot 5008 2010 modell.

Forsikring : 1000,-
Diesel : 1200,-
Lån : 3500,-
Bompenger : 400-500,-

Husk at hvor mye man betaler i forsikring varierer med hvor man bor, om man har garasje eller ikke, hvilken bonus man har og så videre....

Back
Topp