Bilkjøring?

Har ikke fått kjøpt meg det,men leste her om dagen at det ikke er bevist at det er bedre.. akkurat det driter jeg igrunn i for det MÅ da være litt bedre hvertfall,om man skulle være så uheldig å kræsje.

Tredje svangerskapet mitt, har aldri brukt slik belte, og kommer ikke til å gjøre det nå el.

Jeg har brukt slikt belte alle 4 gangene jeg har gått gravid, men det er ikke pga sikkerhet, men pga behageligheten:) når magen vokser syntes jeg belte gnager sånn på magen, og da er genialt og bruke gravidbelte:):):)

Forrige gang var det et must for jeg var så kvalm. Hadde beltet spent over kneet for jeg orka ikke ha det inntil magen. Så for min del ble det en god del sikrere å bruke sånn belte ja ;-)

Har ikke fått kjøpt meg det,men leste her om dagen at det ikke er bevist at det er bedre.. akkurat det driter jeg igrunn i for det MÅ da være litt bedre hvertfall,om man skulle være så uheldig å kræsje.

Jeg kommer ikke til kjøpe det!

Det er bevist at det ikke der noe bedre.. i mitt hode er det kanskje nesten "verre"... for jeg leste en test ang hva som skjer...iallefall i "nye" biler... Normalt så har man beltet over magen/under magen.... og ved en kollisjon vil beltet bli der det er, men det vil også stramme seg ( automatiske beltestrammere..) Men ved bruk av dette så vil beltet være dratt ned mellom låra ved hjelp av en "pute" man sitter på...i en smell så vil kreftene i smellen og i beltetrammerene være såpass store slik at beltet alltid vil gjenoppta sin "egentlige" posisjon.. og når jeg prøver å se for meg hvordan det vil foregå.. så vil jo den nesten "smelle" opp fra låra og inn i magen...!?

Jeg tenker også at man normalt ikke kræsjer - og at enkelte føler at det er bedre komfort med et slikt belte... Trygg trafikk har kun sagt at det ikke gir noen "hjelp" ved en kræsj..MEN hadde det vært så ille som jeg ser for meg kunne det vel ikke vært lov.. ;) hihi...

Back
Topp