bilkjøring

Jippi

kommende tobarnsmor :)
Hvorfor hater datra mi å sitte på i bil? Hu er 7 uker og vi har prøvd 3 forskjellige seter.. ingen ting galt på 6 ukers kontrollen. Britax, maxi cosi og akta graco Fler som har det sånn eller vet hva det kan være?

Yngstemann her også var slik. Bytta sete fra acta graco til besafe og da ble det bedre. HAn kom høyere opp og så mere rundt seg i besafe. Tror det var det som var greia. Nå er han 1 1/2 år og elsker å kjøre bil

Kan være fordi når de er så små, så er ikke kroppen vant med å være strekt ut. Og selvom de sitter ganske krokete i et bilsete, så er det mer strekt ut enn de er vant med.

Har du sjekket om hun har noen låsninger i nakke/rygg/hofter? Jeg ville tatt en tur til kiropraktor og sjekket henne. Det er veldig vanlig at barn med låsninger overhodet ikke liker å kjøre bil fordi det er vondt for dem å sitte i bilstolen.

*Becca* skrev:
Har du sjekket om hun har noen låsninger i nakke/rygg/hofter? Jeg ville tatt en tur til kiropraktor og sjekket henne. Det er veldig vanlig at barn med låsninger overhodet ikke liker å kjøre bil fordi det er vondt for dem å sitte i bilstolen.

takk kan prøve det.. hun er en veldig liten baby 7 uker nå og 52cm lang

har du sjekket om ho har låsninger i nakke rygg

Det kan også være at barne er bilsyk, ja vet mange sier at så små unger ikke kan bli bilsyke. Gutten her skrekk hver eneste gang vi var ute å kjørte, da han var rundt 2.5mnd begynte han å kaste opp hver gang vi kjørte. Dette drev han med til at vi prøvde å snu ham da han var 9mnd og da ble det mye bedre. Så i en  periode ga vi ham reisesykmedisiner, men når han var rundt 16mnd så kjøpte vi reint forovervendt siden han spyde bare vi hadde kjørt i knapt 3min

bondekone skrev:
har du sjekket om ho har låsninger i nakke rygg

Det kan også være at barne er bilsyk, ja vet mange sier at så små unger ikke kan bli bilsyke. Gutten her skrekk hver eneste gang vi var ute å kjørte, da han var rundt 2.5mnd begynte han å kaste opp hver gang vi kjørte. Dette drev han med til at vi prøvde å snu ham da han var 9mnd og da ble det mye bedre. Så i en  periode ga vi ham reisesykmedisiner, men når han var rundt 16mnd så kjøpte vi reint forovervendt siden han spyde bare vi hadde kjørt i knapt 3min

Jeg var ekstremt mye kvalm i bil når jeg var liten og blir det veldig fort fortsatt så kanskje det kan være det..
Vi skal i bryllup i Trondheim i juni. da har jeg bestilt togbilett fra Oslo til meg og snuppa også kjører pappan bil.. orker ikke det styret..

skal få sjekket om hun har noen låsninger.. stakar liten...

Hun sover forresten aldri i bilen....

Back
Topp