Bilkjøring og mobilbruk

Pin-up

Forumet er livet
Snakker du i håndholdt mobil mens du kjører? Hvis ja, gjør du det uansett eller bare når du er alene i bilen?

Svaralternativene dine er litt unyanserte. Det finnes handsfree, og man kan koble mobilen opp mot radioen. Så mitt svar er nei, jeg bruker aldri mobilen dersom ingen av disse alternativene er tilgjengelige. Det er ulovlig, og det tar oppmerksomheten bort fra kjøringen.

Ja, jeg burde kanskje spesifisert at jeg tenkte på håndholdt mobil. Teksting kan man uansett ikke gjøre.

Det har hengt seg helt opp her. Prøvde å legge til alternativ, men det vil ikke lagres, står bare og oppdaterer. Ser ikke ut som det går an å stemme lenger en gang? Jaja, så mye for den avstemmingen. 

Mobilen er koblet opp til bilen med bluetooth så jeg svarer på noen telefoner pga den. Har jeg ikke den, så prater jeg ikke i mobilen og jeg sender aldri meldinger..

har den på høytaler når jeg snakker.
synes egentlig det er mer styr med musikk-styring i bilen enn telefon... 

Jeg forstår ikke hvordan noen klarer å tekste med en touch-telefon mens de kjører altså, fatter ikke at det går an. Jeg prater i den med handsfree. 

Jeg kan prate korte samtaler, mest ja og nei samtale. Tekster ikke, men det er fordi touch tastene er så forbanna små :p
Til sommeren får vi nytt anlegg i bilen som vi kan koble tlf. opp på så da blir det slutt på det :)

Back
Topp