Bilkjøp

Kefirånde

Gift med forumet
Marius og jeg var i Skien i dag og så på en bil vi vurdere å kjøpe. I morgen skal Marius til et verksted for å spørre hva de tar for reparasjonene som må tas før den er i tip-top shape. Vi har jo ikke hundrevis av tusen kroner så når vi kunne få en bil til under 65 000 som ikke har gått for langt, ikke er for gammel og har små utbedringsfeil, så syns vi at vi har gjort en god deal. Regner med at reparasjoner kommer rundt 5000, men det skal som sagt Marius sjekke i morgen. Dersom det ikke koster skjorta å fikse så har vi fått oss ny bil i morgen.

Bilen kan brukes slik den står, men vi velger å fikse det som fikses trengs. Er jo litt greit å ha en bil som funker maksimalt [;)]

Ja, så vet dere det!

Det er forresten ei stasjonsvogn, og det blir deilig å få litt mer plass (selv om jeg egentlig hadde klart meg fint med en liten elektrisk en, men Marius la ned veto og da er det ikke mye man får gjort med det [8|])

Så kjekt da!! [:D] Bil er gøy å ha, bare husk reservedekk da...[8D]

Ja, ellers får vi bare stikke og spise pizza da. Er jo godt det og [8D]

Så spennende da [:)]. Alltid gøy med ny bil! Men tror jeg hadde tatt den på Naf test jeg [8|].

grattis med ny bil da!! er utrolig deilig med stasjonsvogn!! har hatt en gammel liten småbil lenge, og det var godt å få litt bedre plass da jeg endelig kjøpte meg ny bil!!

ORIGINAL: Jaggumeg

Ja, ellers får vi bare stikke og spise pizza da. Er jo godt det og [8D]
Den pizzaen var faktisk drit god [8D][8D][8D] mmm hvitløkdressing på og greier...[8D] Kansje du skal hive ut reservedekket

Åh nå ville jeg og ha pizza!! hehe 

ORIGINAL: Tulip

Så spennende da [:)]. Alltid gøy med ny bil! Men tror jeg hadde tatt den på Naf test jeg [8|].

Ja, den har vært på Naf salgstest og det er betryggende å vite at det ikke er skjulte feil og mangler iallefall. Men, håper bared det ikke blir for kostbart for da går jo vinninga litt opp i spinninga [&:][;)]

ORIGINAL: Tulip

Ja, den har vært på Naf salgstest og det er betryggende å vite at det ikke er skjulte feil og mangler iallefall. Men, håper bared det ikke blir for kostbart for da går jo vinninga litt opp i spinninga [&:][;)]

Så bra at den har vært på Naf [:)]. Håper det ikke blir så dyrt å fikse det som må ordnes da. Hva slags bil er det da? [8|]

Det er en mazda 626 stasjonsvogn (2000 modell). Det står på testkommentarer:

- stabilisator foran: slakk i ledd til stabilisatorstag. Slår i forst. kontr. etter skift av v sabstag foran  (....???[&:])

- lekkasje i støtdemper bak

- feil ved vindushevemekanisme venstre bakdør

ORIGINAL: Tusull

Var du i SKIEN i dag???????  Hææææææ?????

Jepp! Drog sporenstreks etter babysvømminga klokka halv to og var her hjemme igjen i halv syvtiden. Lang dag for lillesnupp [:o] Hva tenkte du på da?

ORIGINAL: mamma88 og Sunniva

Sambo tror ikke det skal bli så dyrt[:)] Men tror det lønner seg å spørre om priser flere steder, det kan være STORE forskjeller[8|] Merke-verksteder er ofte dyre[:-]

Ikke for å mase, men kan han gi et røft overslag. Er jo så spent

Tror nok ikke det er noe dumt tips det nei,  skal be Marius sjekke flere plasser [:)] Takk for tipset [;)]

Næmmen...bor ikke du...ja, det gjør du. Men du, jeg hadde ikke kunnet besøke lille deg for det var jo rett og slett ikke tid...eller...jo det hadde det jo faktisk vært. Jeg og Gabben kunne ha hooka up med deg og sebastian, så kunne marius ha styra med bilen. ANGRE!! [:o]

Ja, vi får gjøre det da [:)] Håper ikke det blir så altfor lenge til. Og du...jeg skal ikke ha noen liten og sort, men denne:

så føles det bestandig som om jeg svever på en sky [8D]

Sambo tror ikke det skal bli så dyrt[:)] Men tror det lønner seg å spørre om priser flere steder, det kan være STORE forskjeller[8|] Merke-verksteder er ofte dyre[:-]

Tror nok ikke det er noe dumt tips det nei,  skal be Marius sjekke flere plasser [:)] Takk for tipset [;)]

Han jobber ikke på bilverksted, men tror det kan komme på ca 3-4000 kr hvis dere må på verksted... Men kjøper dere deler og tar dere en tur, så gjør sambo det for 1000[8D]

WOW! Det var litt av et tilbud da! Hadde jo vært stas da, så kunne vi chiks'a ha spist Jaggumeg-spesialbrownies, mens gutta boys jobba med bil i bar overkropp [8D]

Han jobber ikke på bilverksted, men tror det kan komme på ca 3-4000 kr hvis dere må på verksted... Men kjøper dere deler og tar dere en tur, så gjør sambo det for 1000[8D]

WOW! Det var litt av et tilbud da! Hadde jo vært stas da, så kunne vi chiks'a ha spist Jaggumeg-spesialbrownies, mens gutta boys jobba med bil i bar overkropp [8D]

Ja, det hadde vært noe vettu[:D] Blir kanskje litt kaldt i bar overkropp men[8|] Dere får bestemme dere for hva dere vil, sambo hjelper dere han, hvis dere tar turen hit[:)]

Jeg takker veldig for tilbudet. Skal sjekke opp litt hva dette kommer på og hva evt. delene koster, så får vi se hva det blir! Uansett veldig koselig av han (dere) å tilby seg/dere [:)] Du skal ikke se bort ifra at jeg tar deg opp på tilbudet [;)]

Jammen, da får vi sjekke der [:)] Han vet ikke tilfeldigvis hva delene heter?..huff nå maser jeg voldsomt her 

Dette må du ha: Støtdemper bak og stabilisatorstag venstre foran[:)] Han må sjekke vinduet, før han kan si om du trenger deler til det... Dere må ta med vognkortet til butikken, hvis dere skal kjøpe deler, sånn at dere får de riktige delene til deres bil[:)]

Noterer så blekket spruter her! Takk for hjelpa, nå blir det spenende å se i morgen hva det blir til [:)] Hurra!![:)][:)][:)]

Back
Topp