Bilforsikring u. 23år

Jaybird

Gift med forumet
Dere som er under 23 år og har bil. Hvor mye betaler dere i forskring? Har vært inne på kalkulator og sjekket, og syns det er overdrevent dyrt.

Har biltypen noe å si på forsikringen?
I så fall:
Hva slags bil har dere?
Hva betaler dere i forsikring?
Og hvor har dere forsikring?

Om du ikke vil skrive her, men vil hjelpe, så send meg gjerne en pm.

På forhånd takk.

Jaybird.

Nå har aldri forsikringen stått på meg. Av den grunn at når jeg var 19, så hadde jeg en golf 92 mod. Ringte rundt å fikk pris.
Joda, 80 000,- i året. Så tror vi kan si det sikkert at de ikke ville forsikre meg[8D] hehe
Mamma satte forsikring på bilen på seg, men med meg som bruker. Det kostet 3000 i året.

Kan man gjøre det slik asså?
At du står som eier av bilen, men en forelder/formynder står som forsikringsansvarlig? For det hadde vært genialt. I stedet for å betale 20k i året[&:]. Eller 80k som du skrev.

På den ene bilen
Nissan sunny 1995 modell
Forsikring på 3200 i året med delt kasko
70% +++ bonus
Har i gjensidige
(men den bilen er forsikret på Far min mens eg står som bruker)

På den andre bilen
Opel vectra 2004 modell
Forsikring på ca 6000 i året med full kasko
70 % bonus
Har i gjensidige
(Den er forsikret både på meg og mannen)

[:)]

ORIGINAL: Jaybird

Kan man gjøre det slik asså?
At du står som eier av bilen, men en forelder/formynder står som forsikringsansvarlig? For det hadde vært genialt. I stedet for å betale 20k i året[&:]. Eller 80k som du skrev.

Tror vi satte bilen også på mamma. Men opplyste forsikringsselsapet at jeg var brukeren av bilen. Dermed ble det litt dyrere i forsikring enn om det hadde vært mamma som skulle kjørt. Men dog, veldig billig fordi. Det var del-kasko da om det har noe å si.

Gjensidige er billigst. Vi har passat 98mod 1.8t betaler vel 8-9000 i året. 50% bonus, de andre skulle ha 20-30-40 tusen og gjerne mer. If var vel dyrest når sambo var 18.. [8D]

Ring å hør med mange selskaper, det er svært stor prisforskjell.
da jeg bodde i oslo var forsikringen veldig dyr på meg , så jeg lot den stå på mamma en stund. sparte mange tusen på det, men jeg fikk ikke opparbeida meg noe bonus da.

Tusen takk for svar=).

Har tittet litt rundt på de ulike stedene, men uten bonus virker det som at bilen må på hylla[8D]. Hehe.
Tror ikke foreldre ville godtatt å la bilen stå på seg o.l. heller, men får nå spørre.

Da har jeg i hvertfall litt bedre oversikt:D.

ORIGINAL: Jaybird

Tusen takk for svar=).

Har tittet litt rundt på de ulike stedene, men uten bonus virker det som at bilen må på hylla[8D]. Hehe.
Tror ikke foreldre ville godtatt å la bilen stå på seg o.l. heller, men får nå spørre.

Da har jeg i hvertfall litt bedre oversikt:D.

har du sjekka unison? de het blue water før.

samboern har den på motorsykkel og sparte enormt mye. han har vel 5000kr og en på 23 for samme type sykkel i annet selskap kom på 25 000kr. (jepp forsikring på mc er noe helt annet)

vi har wv passet 2003 modell.

betaler ca 10 000 i året. har nå 40 prosent. delt det opp i 4 da så betaler 2500 i kvartalet.

har det gjennom LO og sparebank 1 .

Har forsikringen på pappa jeg, ble dyrere med forsikring enn bilen om jeg skulle hatt det på meg, så når jeg blir 23 skal jeg ha den på meg selv. 

Jeg har en 2000-modell volvo-v70, stående i garasje. Betaler 1500 i mnd i sparebank1 (får tilbake en del av summen jeg har innbetalt dersom jeg kjører skadefritt fram til jeg blir gammel nok til "ordentlig" forsikring). Svindyrt. [:-]

Bilen min står på pappa og med meg som medeiger, ellers kunne jeg aldri ha hatt den...
Jeg er 24 nå, men pappa har fortsatt forsikringa ellers hadde det blitt dyrt. Jeg har Bmw 316, 2006 modell[:)]

Back
Topp