Bildet av barnet mitt på facebook

• Trådstarter Trådstarter **SunFlower**
  • Opprettet Opprettet
Jeg hadde sagt fra, på en fin måte! Legger sjelden ut noe av min gutt på FB selv og da forventer jeg at andre respekterer mine grenser. Det er ditt barn og du skal få velge hvorvidt det skal publisereres bilder av ditt barn.

Si i fra på en fin måte at du ikke ønsker å ha bilde av barnet ditt på facebook. Det må hun respektere da det er lovfestet at man må ha samtykke for å legge ut bilde av andre:)

Hadde bare spurt pent om hun kunne fjerne dem, er helt sikkert bare en forglemmelse :-)

Her er en fin måte å si det til henne på:

Hei .....
Så utrolig festlig bursdag det ser ut til å ha vært i dag! Og ......(barnets navn) kom hjem og syns det hadde vært kjempegøy :)
Jeg bare lurer på om du kan hjelpe meg litt. For selv om jeg syns det var veldig gøy å se bildene på Facebook, legger vi av private grunner ikke ut bilder av barna våre i offentlige kanaler. Kan du være snill å ta vekk bildene der..... vises?
Det virker kanskje rart, men jeg har mine grunner.

Håper bursdagsbarnet var fornøyd med dagen sin!

Hilsen ...:

På denne måten går du ikke til angrep.
Du har kanskje lyst til det, men men det er vanskelig om du vil få til et framtidig samarbeid også. Spør hun om hvilke private grunner, så sier du bare at det vil du helst ikke prate om ;-)

Håper du får ordnet opp i det!

Du må jo si ifra om dette er noe du ikke er komfortabel med! Mye bedre å gi beskjed enn å gå rundt og irritere seg!

Kan jo si ifra på en høflig, men bestemt måte!

Hadde bedt henne fjerne det ...jeg godtar ikke at andre legger ut bilder av mine barn .

Jeg hadde bedt henne fjerne dem med en gang (men på en hyggelig måte, da hun kanskje ikke er klar over hva som er lov og ikke) - men dersom de ikke hadde blitt fjernet ved ønske om det, ville jeg nok raskt blitt litt krassere ;p Har erfaring med svigers her, da de har en tendens til å "glemme" av hva vi ønsker og hva som er lov og ikke.
Sign!

Her er en fin måte å si det til henne på:

Hei .....
Så utrolig festlig bursdag det ser ut til å ha vært i dag! Og ......(barnets navn) kom hjem og syns det hadde vært kjempegøy :)
Jeg bare lurer på om du kan hjelpe meg litt. For selv om jeg syns det var veldig gøy å se bildene på Facebook, legger vi av private grunner ikke ut bilder av barna våre i offentlige kanaler. Kan du være snill å ta vekk bildene der..... vises?
Det virker kanskje rart, men jeg har mine grunner.

Håper bursdagsbarnet var fornøyd med dagen sin!

Hilsen ...:

På denne måten går du ikke til angrep.
Du har kanskje lyst til det, men men det er vanskelig om du vil få til et framtidig samarbeid også. Spør hun om hvilke private grunner, så sier du bare at det vil du helst ikke prate om ;-)

Håper du får ordnet opp i det!

Det var en fin og grei måte å skrive det på :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Du må jo si ifra om dette er noe du ikke er komfortabel med! Mye bedre å gi beskjed enn å gå rundt og irritere seg!

Kan jo si ifra på en høflig, men bestemt måte!

Jeg hadde rapportert bildene og begrunnet det

Back
Topp