Bildet av barnet mitt på facebook

• Trådstarter Trådstarter **SunFlower**
  • Opprettet Opprettet
S

**SunFlower**

Guest
Barnet mitt har vært i bursdagsselskap i dag. Og nå nettopp tittet jeg på facebook og der ligger det jammenmeg nå ett album med over 40 bilder fra bursdagen, telte at barnet mitt var på 17 av bildene!! Mammaen til bursdagsbarnet som har lagt ut, ligger offentlig for alle. Kjenner jeg blir litt oppgitt, jeg har ikke blitt spurt om dette er greit for oss, og jeg kjenner ikke denne mammaen heller. Eneste grunnen til at vi er FB venner er fordi vi har barn som omgås. Jeg vil ikke være den snærpet kjærringa som ber henne fjerne bildene, men jeg syntes absolutt ikke det er greit at de bildene ligger der. Selv legger vi skjelden/aldri ut bilder av barna på sosiale medier. Hva skal jeg gjøre?

Hun har ikke lov til å legge ut bildene uten ditt samtykke, så her bør du si ifra om det.

Jeg hadde ikke likt dette, så jeg hadde sagt ifra! Og heller er det ikke lov !

Jeg hadde bedt de pent om å fjerne bildene, evnt sensurere hvert enkelt bilde. Vi legger heller ikke ut bilder av våre og har bedt de fjerne bilder. De har tatt det fint de hvertfall.

Sendt henne en mld og spurt om hun kunne tatt bort bildene sv barnet da du ikke liker det

Jeg ville uten tvil sendt en mld. og bedt om at bildene ble fjernet!

Det er jo ulovlig å legge ut bilder av en person uten at h*n godkjenner det. De fleste vet vel dette nå. Så bare send en vennlig melding å si at du helst ser at bildene av ditt barn blir sladdet/fjernet.

Jeg hadde IKKE likt dette! Si ifra! Ikke har hun lov, heller.

Sent from my iPhone using BV Forum

Hun har sikkert ikke tenkt over det:) ville sagt ifra på en fin måte. Ditt barn, du som bestemmer!:)

Du har så absolutt grunn til å si ifra. Det er ikke lov til å legge ut bilder uten godkjenning! Her er det over et år siden eldste sønnen min sa at han ikke vil at jeg skal legge ut bilder på FB uten at han har godkjent det (han var da ca 7 år), og jeg forventer at andre skal spørre oss om godkjenning før de gjør det.

Vi legger aldri ut bilder av andre barn fra bursdag

Hun har sikkert ikke tenkt over det:) ville sagt ifra på en fin måte. Ditt barn, du som bestemmer!:)

Det er sant. Jeg gjorde samme tabben selv, men mor sa ikke ifra. Men da jeg fant ut at det ikke var lov så fjernet jeg bildene.

Ville sagt ifra at vi ikke likte at andre publiserer bilder av vårt barn. Det går også an å rapportere bildene dersom du ikke vil si ifra direkte. Da kan det jo være flere muligheter for hvem som har klaget. :)

Jeg hadde bedt henne om å fjerne de OMGÅENDE! Mitt barn er ikke på Facebook eller noe annet sted på nett, og skal heller ikke være det før han er stor nok til å bestemme selv og faktisk forstå konsekvensene av det... Synes ikke du er snerpete fordi du evt. ber henne fjerne de :)

Jeg hadde bedt henne fjerne dem med en gang (men på en hyggelig måte, da hun kanskje ikke er klar over hva som er lov og ikke) - men dersom de ikke hadde blitt fjernet ved ønske om det, ville jeg nok raskt blitt litt krassere ;p Har erfaring med svigers her, da de har en tendens til å "glemme" av hva vi ønsker og hva som er lov og ikke.

Du må si ifra til henne om hva du synes. Og om du ikke vil ha barnet ditt på face, be om at bildene blir sensurert eller fjernet.
Håper det ordner seg :)

Her har vi en lukket gruppe for alle foreldrene til de i klassen til mine gutter. Der legger vi ut bilder av ting som ungene har vært med på. Men det er kun vi foreldre som kan se de. Syns du skal si i fra til ho:)

Back
Topp