Bilder til julekort

Ønskebarnnr2

Gift med forumet
Vi er seine med julekortene i år også. Alltid i siste liten. Planen var egentlig å droppe det i år siden vi ikke har fått tatt bilder til julekort enda. Men syns egentlig det mangler noe i år for vi pleier alltid å sende julekort. Hvis det skal bli julekort i år allikevel så må vi enten ut å ta julekortbilder i ettermiddag eller så må jeg finne et bilde på mobilen eller noe som vi kan bruke. Jeg er jo egentlig sånn som liker å ta litt mer julete bilder som jeg syns passer på et julekort og unngår å ta et fra sommeren som ser noen gjør, rett og slett fordi jeg syns ikke det passer på et julekort.

Men hvis jeg skal ta et fra mobilen. Kan jeg ta et som er fra påsken i år? Eller burde det være fra i høst eller nå nærmere jul?
 
Er det snø på påskebildet?

Har du bilder av barna i strikkeklær? Det er jo litt juleaktig.

Liker du å være kreativ og hvor mye tid har du til overs?

Et tips fra meg er å enten redigere bilder selv på dataen med juletekst osv. eller lage til julekort og ta bilde. Skrive tekst på store ark og sette ungene ved siden av, fremkalle og sende ut.

Siden du er mellom det praktiske og tiden, ville jeg gjort det enklest mulig.
 
Vil tenke at påsken er jo koselig uansett! :) det er tanken som teller!
 
Har de to siste årene bare tatt bilder fra siste året. Har ikke hatt anledning til å ta bilder av gutta, ikke er det så lett heller. Synest det er helt greit. Fikk tilbakemelding om at det var gøy med mange bilder å se på☺️
Har prøvd å finne mest mulig vinterbilder.
 
Syns det er best med ett nyere bilde. Unger vokser jo så fort :)

Vårt bilde er av en liten gutt i strikkaklær i snøen, med ei nisselue. Trenger ikke å gjøre det noe mer komplisert.
 
Er det snø på påskebildet?

Har du bilder av barna i strikkeklær? Det er jo litt juleaktig.

Liker du å være kreativ og hvor mye tid har du til overs?

Et tips fra meg er å enten redigere bilder selv på dataen med juletekst osv. eller lage til julekort og ta bilde. Skrive tekst på store ark og sette ungene ved siden av, fremkalle og sende ut.

Siden du er mellom det praktiske og tiden, ville jeg gjort det enklest mulig.
Nei det er ikke snø på påskebildet, men hun har på seg vinterdress siden det var kaldt den dagen.
Ender nok med å ta bilde av henne ved juletreet eller ute nå i ettermiddag. Så får jeg bestilt de i morgentidlig så kommer de nok før helga, eller ihvertfall til mandag så blir de sendt i posten igjen samme kveld. Vet det er sykt knapp tid til å sende ut julekort, men var egentlig bestemt på å ikke sende julekort i år, men så får jeg sykt dårlig samvittighet når vi får julekort å vi ikke sender tilbake. For vi hadde det litt sånn i fjor at vi fikk sykt få julekort i forhold til hva vi sendte ut og ble veldig skuffet når jeg hadde brukt mye tid på å ta bilder, finne et fint julekort, vente på dem for så å finne adresser og sende dem ut igjen sånn i siste liten. De kom heldigvis frem før jul da. Og det var på akkurat samme tid. Så det blir julekort i år allikevel :)
 
Syns det er best med ett nyere bilde. Unger vokser jo så fort :)

Vårt bilde er av en liten gutt i strikkaklær i snøen, med ei nisselue. Trenger ikke å gjøre det noe mer komplisert.
Ja, var det jeg også tenkte. Syns også nyere bilder er best, men så tenkte jeg om jeg bare skulle gjøre et unntak i år siden jeg er i siste liten. Men det blir nytt bilde tenker jeg, hvis hun er tålmodig og samarbeider med meg i dag. Ulempen her er at det ikke er snø ute, men det får gå greit. :)
 
Vi bruker bilder tatt året gjennom. En slags oppsummering av året så og si. Flere grunner til det; Vi har seks unger, det er HÅPLØST å få alle seks til å se normale ut på et og samme bilde. Det er vel så håpløst å foreslå fotoshoot til de fire eldste, det hadde de aldri stilt opp på.
 
Ja, var det jeg også tenkte. Syns også nyere bilder er best, men så tenkte jeg om jeg bare skulle gjøre et unntak i år siden jeg er i siste liten. Men det blir nytt bilde tenker jeg, hvis hun er tålmodig og samarbeider med meg i dag. Ulempen her er at det ikke er snø ute, men det får gå greit. :)
Om kortet kommer litt utpå nyåret med "God jul og godt nyttår" er det jo innafor. Sånn om ungen slår seg vrang i dag/det ikke funker i kveld.
 
Om kortet kommer litt utpå nyåret med "God jul og godt nyttår" er det jo innafor. Sånn om ungen slår seg vrang i dag/det ikke funker i kveld.
Ja er det jeg også har hørt, men hvis det blir sånn så dropper vi det i år og heller legger ut et bilde på Facebook og sier god jul å at det ikke blir julekort fra oss i år. Har de fleste som vi sender til på face får se hvordan det går i dag ☺️
 
Ja er det jeg også har hørt, men hvis det blir sånn så dropper vi det i år og heller legger ut et bilde på Facebook og sier god jul å at det ikke blir julekort fra oss i år. Har de fleste som vi sender til på face får se hvordan det går i dag ☺️

Vi bruker den Facebookmetoden i år vi også. De aller fleste vi pleier å gi/sende julekort til har fb, så da gjør vi det bare enkelt :p
 
Har julekort med flere bilder gjennom hele året :) Bilder på julekortet trenger ikke være typisk jul syns jeg.
 
Vi tar bilde selv og skriver ut selv med fotoskriver, så får vi det designet vi vil og slipper bestillingstid. Fikk endelig hatt ålreit bilde i helga, så i kveld blir det skriving og sending i morra!
 
Back
Topp