Bilder på UL koster penger?

Gollemor

Forumet er livet
VIP
Fikk innkalling til ordinær UL i dag, og der stod det at de som vil ha utskrift av bilde, måtte ta med seg 50 kroner.

Er det sånn over hele landet? Vi betalte ikke noe med førstemann :)

(Og jeg synes det er helt greit at de tar betalt for sånne ekstragreier.. vi er heldige som bor i et land hvor svangerskap og fødsel er gratis :) )

100kr på Haukeland.

Betalte ikke på Rikshospitalet som jeg kan huske

tror det er veldig forskjellig. Jeg skal på Rikshospitalet og har i hvert fall ikke fått beskjed om at det koster noe. Men enig med deg, koster det noe er det helt greit.

Betalte 50 på st. olavs sist gang, fikk brev om at det er det samme denne gangen!

Jeg skal ha ultralyd på drammen sykehus. i brevet mitt stod det 70 kr. men alle jeg kjenner som har vært der har ikke betalt noe.. så blir spennende å se..
bilde skal jeg ha uansett om jeg må betale eller ikke

På a-hus koster det 20kr per bilde

Betalte ikke noe sist, men skal på et annet sykehus denne gangen. Men sto ikke noe om at det koster noe. Men dette sykehuset hører inn under samme sykehus som jeg tok ul på sist, så sikkert derfor de har samme regler.

Lanikai skrev:
Betalte 50 på st. olavs sist gang, fikk brev om at det er det samme denne gangen!

Sto det samme i brevet sist gang også, men da betalte vi ingenting. Ser det står 50 kr denne gangen også. Fikk bilder på tidlig UL på St.Olavs denne gangen, men betalte ingenting. Blir spennende å se neste uke. Betaler gjerne 50 kr for bilde om de vil ha det ja :)

Koster 50,- pr stk på St.Olav

Når du nevner det, så kommer jeg på at vi betalte 10 kr pr.bilde eller noe med nr.1 på Ullevål, men kan ikke huske at vi gjorde det med nr.2 (med forbehold)

I 2010 betalte jeg 100 for bildene og nå skal vi betale 100 kr :) (Bergen)

Jeg har hørt noen har betalt 50 kr på Fritsøe klinikken i Larvik.

Jeg var forbredt på å betale, UL mannen sa ikke noe, og jeg spurte i skranken når jeg gikk om jeg skulle betale noe (sa ikke spesifikk bilde, men generelt)
Fikk nei, og betalte ingenting.

Jeg antar at bilde går under "forbruksmateriell" på prissatsene, og derfor velger man å ta betalt.
Jeg var på privateid klinikk, så mulig de fakturere for hver pasient til kommunen/fylke? og derfor betalte jeg ikke?

Koster 50 kr her og.
Jeg fikk ikke med meg at det kosta noe på første ultralyd, men jeg fikk med bilde likevel og det var aldri no spørsmål om betaling :)
Men jeg skal huske å ta med 50 kr til ordinær ul.. Synes det er helt greit å betale for det ja :)

Trur det kosta like mye sist svangerskap også, men jeg huska aldri på å ta med penger!
Bilde fikk jeg uansett hver gang - uten spørsmål! :)

10 kr pr. bilde på Ålesund sykehus. Synes de kunne skrevet det i brevet i det minste..

jeg var på ul i dag på drammen å der kostet bildene 70kr, men fikk også mange bilder da:)

Jeg betalte ikke noe for bilder i forrige sv.skap, men jeg vet det kom betaling rett etter at vi var på ul. Vi var lillejuleaften for 3 år siden i Haugesund, da tror jeg det kom rett etter nyttår.

Back
Topp