Bilder på nettet

Sharon

Elsker forumet
Ser til tider mange som legger ut bilder av barna i barnehagen.
Med andres barn ganske så tydelig i bakgrunnen, har dere fått tillatelse til å legge dem ut?
Hva mener dere som er her om det?
Hadde dere likt å funnet ungen deres på en annens blogg, et annet forum på bv eller lignende?

Det hadde jeg satt lite pris på i alle fall.
Jeg vil ikke ha ungen min lagt ut på nettet og om noen bilder skal ut så vil jeg gjøre det selv så jeg selv kan fjerne dem når jeg føler for det.
Mulig jeg er veldig sær, men dette er jo også litt av grunnen til at jeg holder meg unna fjesboka balandt annet.

jeg tenkte det samme da ei av dere apriljentene la ut bilder av barnehagestarten...
det er egentlig ikke lov...
mene, jeg greide å ikke si noe.
jeg har tatt et bilde av ellie på en sykkel, uten noen bak...
men ikke lagt det ut.

jobber i barnehage selv, så jeg er ganske "streng" på bildetaking i barnehagen........

Det synes jeg ikke noe om og hadde aldri gjort det selv.
Skal man legge ut bildet synes jeg enten at man må be om tillatelse fra de andre på bildet, eller redigere det slik at de ikke synes.

Jeg la merke til en her og så akkurat i en blogg også.
Jeg synes det er greit å legge ut bilder i barnehagen, om det bare er egen unge på bilde. Eller at det er umulig å kjenne igjen de andre ungene på bilde.
Jeg har faktisk sagt nei til at barnehagen kan legge ut bilder av mini på hjemmesiden også. Selv om den er koda.
Var negativ til at de kan gi ut cd til andre foreldre, men der sa jeg ja fordi jeg selv synes det er koselig å ha. Men liker ikke at andre kanskje finner på å legge dem ut på nettet av et eller annet slag.

Vet det ikke er lov.
Med andre ord det er ikke jeg som er sær, det finnes flere som ikke synes noe om det[:D]

liker ikke at det blir lagt ut bilder av gullet mitt uansett situasjon jeg, når jeg ikke har gitt samtykke. og jeg bruker alltid å spørre vennene mine, dersom de eller ungen deres er på et bilde som jeg vil legge ut

ORIGINAL: heart86

Du er ikke sær vettu [:D]
tipper de fleste er enige med deg i dette!!

og jeg håper ikke du har sett noen sånne bilder fra meg!!
passa på både da jeg tok bilder og la ut bilder[:)]

Ingen av dine bilder jeg har reagert på snuppa.
Det kan du ta helt med ro[:D]

ORIGINAL: Sharon

Du er ikke sær vettu [:D]
tipper de fleste er enige med deg i dette!!

og jeg håper ikke du har sett noen sånne bilder fra meg!!
passa på både da jeg tok bilder og la ut bilder[:)]

Ingen av dine bilder jeg har reagert på snuppa.
Det kan du ta helt med ro[:D]

pjuuu...[8D]
blir jo litt stressa selv om jeg ikke kan se noen andre barn på bildene mine.. hehe

Vart du skræmt no[8D]
Neidda, bare å puste godt ut.
Dine bilder har jeg ikke tenkt på.

Jeg hadde ikke syntes det var noe gøy og hadde tatt det opp med en gang om jeg hadde funnet bilder av henne på nett..
Legger ikke ut bilder av noen andre uten deres samtykke heller.

ORIGINAL: *snuppis*

Legger aldri ut bilder av andre uten tillatelse nei!

sign

Jeg legger ut bilder av Linnea her...uten hennes tillatelse[8|][8D] Folk kan jo da stjele bildene eller gjøre andre ting.
Men om jeg hadde sett bilder av Linnea sammens med andre unger i bhg hennes fra en annen mammas blogg eller facebook. Hadde jeg ikke brydd meg noe om det.

Tenk om jeg ville dele noen nydelig bilder av snuppa i bhg sammens med de andre barna. da hadde jeg spurt om å få legge ut bilde av de andre, også hadde jeg satt pris på det om jeg fikk lov[:)]

men jeg hadde ikke satt pris på om jeg fant et bilde av bare linnea hos noen andre.

Back
Topp