Bilder/malerier. Hvor går man for å finne noe man liker?

Pippuri

Blir kjent med forumet
Vi har en stue med ganske nakne vegger. Et par familiebilder og noe småtteri rundt omkring. Vi har bodd her i flere år og tenker at det perfekte bildet eller maleriet skal dukke opp. Men det gjør det jo ikke, og jeg klarer ikke finne noe heller. Vil ikke ha typisk masseprodusert IKEA, men noe litt mer personlig. Ikke noe romtantisk, pastell, eller i den sjangeren.

Tips?

Kjenner du noen som kan male? Her har vi bare malerier morfar har malt :)

Reis til en lokal kunstskole og se om noen har malt/laget noe du liker :)

Eventuelt så kan du søke opp diverse ukjente (og sikkert kjente) kunstnere på pintrest og instagram, og derfra enten printe noe ut (man kan lage kule collager av småbilder man finner,) eller spørre om å få kjøpe originalen.

Reis til en lokal kunstskole og se om noen har malt/laget noe du liker :)

Eventuelt så kan du søke opp diverse ukjente (og sikkert kjente) kunstnere på pintrest og instagram, og derfra enten printe noe ut (man kan lage kule collager av småbilder man finner,) eller spørre om å få kjøpe originalen.

Takk for tips, skal prøve det!

Vi skal kjøpe herifra! Her er det mye fint og i alle slags oppdelinger.. http://www.red-art.co.uk
Var å så på de når vi var i camden, å vi ble helt solgt :D

Vi har en stue med ganske nakne vegger. Et par familiebilder og noe småtteri rundt omkring. Vi har bodd her i flere år og tenker at det perfekte bildet eller maleriet skal dukke opp. Men det gjør det jo ikke, og jeg klarer ikke finne noe heller. Vil ikke ha typisk masseprodusert IKEA, men noe litt mer personlig. Ikke noe romtantisk, pastell, eller i den sjangeren.

Tips?

Vi sliter også med dette. Kjøpte hus i 2013, og veggene er fremdeles ganske nakne.. Vi ramlet innom Lillestrøm Kultursenter en søndag vi hadde vært på cafe og ventet på toget. Det striregnet og de hadde tilfeldigvis åpent. Vi endte opp med å kjøpe et ganske stort litografi på impuls! Men nå er vi iallfall igang:-) Etterpå har vi printet ut A4-bilder på fotopapir, kjøpt rammer på Habitat, samt sånne hvite papprammer (husker ikke hva det heter) for å ha inni på Skeidar. Jeg tror også man kan få printet store bilder hos sånne kopifirmaer, vurderer å prøve det..
Skal følge med på denne:-)

Jeg synes også det er vanskelig å finne fine bilder. Har funnet en del jeg liker på Etsy, men mye der er ganske lite (typ A4-størrelse. Men så er det ofte ganske billig også, da ;) ). Venter på min første bestilling derfra nå, er veldig spent!

Hva liker du og hvor mye penger skal du legge i det? Mye farger? Abstrakt?

Allposters.no her får du alt mellom himmel og jord

Back
Topp