Bilder fra Ultralyd......

Dorothy_1

Gift med forumet
Halloen....
Er det slik på en ultralyd at man må kjøpe bilder?????? Har forstått det slik at di koster litt over 30 kroner per stykk?????? Stemmer dette, Og kan man kjøpe såh mange man vil??????[:D]

Vi fikk tre bilder når vi var på ul. men det er kanskje forskjell fra kommune til kommune..

på kk i bergen måtte jeg betale 50 kr,fikk tre stk da. står vist dårlig til med AS NORGE.

Aldri hørt om at man må kjøpe bilder jeg.I mitt forrige fikk jeg med meg 4 bilder på den obligatoriske UL uten å måtte bet for den.Regner med at jeg slipper neste uke også,når jeg skal tilbake[:)]

Helse vest får jo minst støtte i landet fra staten i forhold til antall pasienter, så det er vel ikke så rart at vi som bor i Bergensområdet må betale for bildene... [:@]

ORIGINAL: lenemoren

på kk i bergen måtte jeg betale 50 kr,fikk tre stk da. står vist dårlig til med AS NORGE.

jeg fikk med 5 bilder uten å betale noe som helst.

Ser det er veldig forskjellig fra sted til sted. Jeg tok ultarlyd på A-hus og måtte betale 20kr pr bilde. Men de ble så fine at det var verdt det [:D]

Det er nok forskjellig fra sted til sted ja. Vi måtte betale 20 kr. pr. bilde på Ullevål. Kjøpte bare ett da babyen ikke ville bli tatt bilde av. Men har 4 flotte fra den private ultralyden vi tok i uke 12. Og de var inkludert i prisen, kom ikke noe i tillegg da. [:D]

ORIGINAL: Dorothy_1

Halloen....
Er det slik på en ultralyd at man må kjøpe bilder?????? Har forstått det slik at di koster litt over 30 kroner per stykk?????? Stemmer dette, Og kan man kjøpe såh mange man vil??????[:D]

vi fikk tre bilder, det kostet 50kr til sammen[:D]

Fikk brev fra Ahus ang ultralyd og der står det at det koster 20 kr pr bilde. Synes i grunn det er greit. Bilde er fint å ha, men det er jo ikke strengt nødvendig, så jeg synes det er greit de prioriterer å bruke pengene på mer nødvendige ting. Betaler gjerne 20 kr pr bilde... (men selvsagt, AS Norge hadde hatt råd til både å spandere bilder, pluss å betale de andre kostnadene på sykehuset - og i tillegg bygge opera!!!)

Jeg fikk brev om innkallelse til ultralyd, der det stod vi måtte betale 50 kr for et bilde... Synes vi kunne ha fått et heller.

Noen som vet om man kan ta 3d bilder(eller hva d nå heter) på ul i stavanger på sykehuset??
klem

ORIGINAL: Labben

Helse vest får jo minst støtte i landet fra staten i forhold til antall pasienter, så det er vel ikke så rart at vi som bor i Bergensområdet må betale for bildene... [:@]

ORIGINAL: lenemoren

ja det er helt utroligt

Vi fikk med 5 bilder fra ultralyden, samt ca 25-30 minutter med film fra hele ul undersøkelsen, og betalte kun 50 kr (da hadde vi med videokassett selv) Syns det var spesiellt kjekt med video-opptaket (noe som de vordende besteforeldrene likte og, for da fikk dei og sett Trym i aksjon)[:D]

Hvilken videokassett måtte dere ha? Har alle sykehusene denne muligheten? Er det bare å ta med seg en kassett og be om å få film?? Da vil jeg selvsagt det i så fall! Utrolig kjekt å ha det når poden blir 18 år!

ORIGINAL: Tjukkebollepus

Vi fikk med 5 bilder fra ultralyden, samt ca 25-30 minutter med film fra hele ul undersøkelsen, og betalte kun 50 kr (da hadde vi med videokassett selv) Syns det var spesiellt kjekt med video-opptaket (noe som de vordende besteforeldrene likte og, for da fikk dei og sett Trym i aksjon)[:D]

Vi fikk beskjed om å ta med en vanlig VHS kassett til UL. Der var det innebygd VHS-opptaker på UL maskinen, men vet ikke om dette er noe alle har..... Vi tok selv etter å ha kommet hjem, og la filmen inn på dataen, og fikk brent det over på DVD.[:D]

Ei vennine av meg tok ultralyd på samme plassen som vi skal ta.
Hun sah at I brevet stod det at det litt over 30 kroner per bilde, Men at hun fikk 3 - 4 bilder gratis der..... [:D]

betalte 50,- for 5 stk!

Back
Topp