Bilder av barn i sosiale medier?

Nope, gjorde det noen få ganger da jeg fikk eldstemann, men fjernet dem og legger aldri ut av dem :)
 
Vi publiserer ikke bilder av mini på sosiale medier. Sender heller bilder til gode venner og familie direkte :)
 
Deler noe på lukket Instagram så familie og venner i Norge kan se. Ellers ingenting
 
Aldri :) Sender snap (men ikke story) og bilder på messenger, men legger ikke bilder ut noen steder :)
 
Hadde noen bilder av eldste på face, men sletta de og aldri lagt ut igjen.

Har noen få på insta, men det er ikke med ansikt. Samme på snap de få gangene jeg bruker det.

Vi deler bilder med familie på messenger, men jeg vet ikke hvor trygt det egentlig er heller...
 
Vi deler noen bilder iblant, men mest på melding og iblant lukket Instagram. Er vel totalt en 5 bilder av han på Facebook, sånn inkludert det andre også har delt, og det synes jeg er greit. Det er enten gruppebilder hvor han er sammen med mange andre, og noen bilder av han alene. Men, jeg deler ikke sånn kollasje med 5 bilder av han når han har bursdag osv, det synes jeg blir litt dumt. Han er jo ikke på Facebook, så han behøver heller ikke gratulasjon der. Det jeg har delt, er ett bilde da han ble født, og én film av han filmet bakfra kort tid etter han lærte å gå.

Jeg tenker at sosiale medier er en del av den oppveksten barna har i dag, i større eller mindre grad, og selv om jeg ikke ser noe poeng i et totalforbud, ser jeg heller ikke noe poeng i å dele masse. Sender hovedsaklig bilder på melding til besteforeldre. Ikke så mye på snap, fordi jeg ikke liker å bruke telefonen masse foran han, og siden snap ofte innebærer å sende bildet rett etter det er tatt, tar jeg heller bildet og sender på melding senere.
 
Ja set gjør jeg og ser ingen problemer med det. Nå besrwmmer han selv hva som legges ut
 
Svært sjeldent på facebook. Bare ved «god jul» anledninger eller bursdagen hennes og annet. Instagram deler jeg, men har lukket profil. ☺️
Legger aldri ut bilder jeg anser som sjenerende; kun helt vanlige med smil, eller julebilde osv.
Nå er hun såpass stor at hun ofte spør selv om «jeg kan sende til mormor, tante, farmor» osv og da bruker vi snap ☺️
 
Ja, det gjør jeg. Barna vokser opp i sosialemedier og dele bilder er en del av de. Min pappa deler også bilder av meg i blant, satt det i avisa når jeg var liten. Ser ikke forskjellen på det
 
Deler i blandt på min lukkede Instagram profil, der kun familie og venner som følger. Føler ikke at jeg utleverer mye av livet deres av å dele et par bilder i året, så jeg tenker det er greit.
 
Nei aldri. Av prinsipp legger jeg aldri ut bilder av noen som ikke har samtykket (og vet hva de har samtykket til) til det.
 
De vokser opp MED sosiale medier, ja, at de vokser opp I er det jo du som har valgt for de.

Så godt å at de faktisk får ta en del av sånt så tidlig som mulig da, det har de kanskje nok nettvett til å forstå hva som er greit eller ikke greit å legge ut når de selv får dette :)
For barna er delaktige de leser hva som er skrevet, kommentarer og er selv med på å avgjøre hva som legges ut.
 
Last edited:
Barn forstår ikke omfanget av og legge ut bilder eller informasjon.

Nei, det får du ha en mening om. Her læres ting både på skolen og hjemme. Eldste er også på sosialemedier selv. hvorfor kan ikke du gjøre det som passer deg og dine så må andre få lov å gjøre det som passer sin familie. Jeg er ikke for sånn hysteri ang skjerm og sosialemedier, det er kun en del av oss :)
 
Back
Topp