Bildelagring

LykkeligGift

Forumet er livet
Desemberskatter 2016
Januar 2017
Vet har vært diskutert sånn halvveis nylig, men hva gjør dere? Jeg er livredd for å miste bilder [emoji87] Men jeg skulle legge over på mannen sin pc og fikk opp "full disk".. Hva nå?

Vet har vært diskutert sånn halvveis nylig, men hva gjør dere? Jeg er livredd for å miste bilder [emoji87] Men jeg skulle legge over på mannen sin pc og fikk opp "full disk".. Hva nå?

Print ut, samt kjøp digital lagringsplass?

Hvordan kjøper man digital lagringsplass? Hva bør man ha? Jeg har iCloud på iPhone, er det OK? Hilsen null peiling

Jeg lagrer de på Mac'en og i Dropbox. Burde være sikkert nok, men skal undersøke dette med iCloud mer. Er også livredd for å miste bilder. Blir jo fremkalt en del, men ikke alle.

Brukt ekstern hardisk

Jeg legger over på ekstern harddisk i tillegg til at jeg går gjennom når Fotoknudsen har rabatter og bestiller opp kopier av de beste bildene som jeg putter i album :)

Jeg bruker også google photos og dropbox. Er skeptisk til ekstern harddisk siden de bare varer i noen år. Og fordi jeg er flink til å rote bort ting :p

Bruker ekstern harddisk, men skulle gjerne hatt en tredje også bare sånn i tilfelle :p

Jeg bruker også google photos og dropbox. Er skeptisk til ekstern harddisk siden de bare varer i noen år. Og fordi jeg er flink til å rote bort ting :p
Hva mener du med at de bare varer i noen år? [emoji28] Slettes bildene etter x antall år? Eller er det bare det at den blir full etter noen år?

Har backup av alle bildene på One Drive. Om det blir brann eller innbrudd så er det greit å vite at bildene i hvert fall er i god behold. Lite ekstra sikkerhet i å ha bildene på telefon, pc/mac, minnepinne og ekstern harddisk hvis alle disse oppbevares på samme sted. Mange alternativer å velge blant: One Drive, Dropbox, Google photos, minnebank...

Vi har en app som heter lifecake hvor vi legger inn bilder, åsså kan besteforeldre gå inn å se, like og kommentere. Appen er Canon sin, så det går ann å bestille fotobok der. Og det skal vi gjøre etterhvert [emoji4]

Back
Topp