Bildelagring på nett

Ønskebarnnr2

Gift med forumet
Jeg har en macbook pro som jeg har veldig mange bilder på. Jeg har også en ekstern harddisk, men det går ikke an å føre over bildene til den, eller det skal gå, men har prøvd alt å får det ikke til. Vurderer derfor om jeg skal lagre dem på nettlagring som mi sky, bare noe annet siden minsky kun er på mobilen. Men så er jeg usikker på hvordan bildekvaliteten blir da, om den blir den samme bildekvaliteten som på Macen. Greia er den at jeg må få lagret alle bildene en plass slik at jeg kan få solgt macbooken min og skal kjøpe meg en vanlig pc etterhvert.

Er det noen her som har lagret bilder fra Mac til Googlefoto f.eks? Finnes det andre plasser man kan lagre bildene?

Vi (eller rettere sagt mannen) har Jottacloud som mobiler, nettbrett og bilder fra kamera (PC) blir lagret på. Det fungerer både med Apple produkter (mobil og nettbrett) og vanlig PC. Mener han betaler litt for Jottacloud, men vi har mye lagringsplass og kan få opp bilder tatt med kamera på telefon om vi ønsker

Jeg bruker dropbox og er veldig fornøyd med det

Dropbox er fint, har ikke erfaring av mye annet. Ikke alle harddisker går sammen med mac, må enten kjøpe en til mac eller cracke din

Har Dropbox, og betaler litt for det. Men mener det er en terrabyte i lagring.

Satt på automatisk overføring fra mobilen og dit når bilder tas. Så slipper å huske å overføre :)

Jeg bruker min sky, får lastet opp fra både Mac og telefon, uten problem, har ikke merket noe forskjell på kvaliteten :)

jeg vil anbefale Jottacloud på det sterkeste. Det er norsk firma, og følger norske lover mtp. Personvern etc. Når du laster opp bilder, videoer og dokumenter er det fortsatt du som har eierskap til disse, i motsetning til google, facebook og de andre internasjonale konsern.

Det koster 49kr/mnd og du har ubegrensa lagringsplass, eller du kan kjøpe familiepakke til 99kr/ mnd. Med familiepakke har du mulighet til 5 brukere i husholdningen og det er 5 TB lagringsplass (noe som er vanskelig å bruke opp).

På jottacloud kan du lage forskjellige album slik at du enklere kan holde styr på bildene. Du kan også dele album med andre, så er fin måte om du skal sende bilder fra en tur eller arrangement til venner eller familie. De trenger ikke å ha jottacloud for å åpne album du velger å dele. Kona og jeg har et par delte album, slik at vi begge kan legge til bilder fortløpende, som for eksempel bilder av barna.

Det eneste jeg savner med jottacloud er muligheten å sende bilder direkte til fremkalling, men det håper jeg kommer etterhvert.

Back
Topp