Bildebøker

|Frosken|

Juni12s hobby/håndarbeider
VIP
Junibarna 2015
Hva er ditt barns favorittbildebok? Og hvilken bildebok (for barn) liker du best selv?

Hva er ditt barns favorittbildebok? Og hvilken bildebok (for barn) liker du best selv?
Knøtte elsker en bok han fikk til bursdagen sin.
Med gravmaskiner,traktorer osv. Den lager selvfølgelig også lyder :P

Min er gruffalobøkene og en bok Vesla fikk i bokklubben "Stor Kylling" (lo så tårene trilla)

Her er det mange favoritter, liker godt gruffalo og lille larven aldri mett, mulvarpen er også populær. Selv er jeg svak for de fleste bøkene til Nyhus og Dahle. Særlig Sinnamann er en viktig bok,

Vesla har vært veldig glad i Ludde, og da hun var rundt året var det en bok som heter "finn dyrene" eller noe slikt. Og det tøffe lille toget :)

Spørs litt på aldersgruppe. Alle mine tre har likt "dyreboka mi" og "mine 100 første ord" best blant pekebøkene. Yngste er der ennå. Rundt 3-årsalderen har det vært "Bæsj" og "Ikke nevn sjørøvere" som har vært favorittene. I sommer fant 5-åringen og 7-åringen en ny bildebokfavoritt for store barn; "Kan jeg...?". Den har makaber humor, men er veldig morsom. :D

Liker godt karsten og petra bøkene (både jeg og guttungen på 4,5)

De to eldre (6 og 7) liker dektektivbyrået nr2, spennende bøker.

Ellers liker jeg ludde bøkene, tassen bøkene
Og gode gamle eventyr som bukkene bruse, de tre små griser, geitekillingen som kunne telle til 10 osv

Back
Topp