Bilde fra ultralyden i går.

Lyckeliten10

Forumet er livet
VIP
✨️Julestjernene2023✨️
Septemberlykke 2024
Her ser dere den tomme fostersekken og den med en liten spire i :)
 

Vedlegg

  • 1358329796981.jpg
    1358329796981.jpg
    36,7 KB · Visninger: 126
Hvor langt på vei er du? Gratulerer med en :) er du lettet over at det bare er en?
 
Er helt grønn på dette, men to fostersekker er de da to egget?


Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Oj, så tydelig bilde... Regner med at du selvfølgelig er lettet over spiren som lever i beste velgående, men er du også litt lettet for at det ikke blir to?
 
Er helt grønn på dette, men to fostersekker er de da to egget?


Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

I de fleste tilfeller så er de toegget, men de kan også være enegget om egget har delt seg veeldig tidlig.
 
Hvor langt er du på vei?
Den var veldig stor den fostersekken uten foster.

Jeg er litt over 8 uker på vei :)
Ja, jeg synes også den var velsig stor. Skal til fastlegen i morgen, og så skal jeg få han til å henvise meg til tidlig ul på sykehuset.
Denne ul'en var privat siden han ikke ville henvise meg i uke 6+5. Så nå skal jeg i allefall få han til å sende henvisning.
 
Hvor langt på vei er du? Gratulerer med en :) er du lettet over at det bare er en?

Ja, i grunnen så er jeg det:) Men hadde jeg visst om at det var flere der inne så hadde jeg nok blitt litt lei meg om jeg fant ut at jeg hadde mistet en av de.
 
Ja hadde kanskje vært verre da :) godt du har en frisk spire der inne :)
 
Ok. Det blir spennende å se da.

Her er min til sammenligning i uke 7.
20121219_121908.jpg


Her vises babyen til høyre(det er den som blir målt mellom de plusstegnene), men fostersekken er en del mindre enn hos naboen(det er den til venstre som lever altså).

Jeg kan jo ikke noe om dette, men syns det er fascinerende at fostersekken kan bli så stor dersom det ikke er noe inni der...
 
Oi! Ja, det var en stor forskjell der også. Så du har også hatt tvillinger?
M'm, jeg synes også det er rart at fostersekken er så stor, og mye større enn den med et levende foster i..
Jeg har jo hatt en stor blødning, men det er snart to uker siden. Og det var bare blod og ingen klumper..
 
Ja, de fant ikke hjertelyden på den minste i uke 7 også var den bare halvparten så lang som den største. Sa de noe om den andre fostersekken kom til å påvirke den friske i noen grad? Blir spennende å se om den andre fostersekken forholder seg like stor. Du kan lese om blighted ovum på google eller noe. Det er som om kroppen ikke oppfatter at det ikke er noen baby inni der på noe vis. Kan se ut som det kanskje er det som er på gang med den tomme fostersekken.

Jeg har ikke hatt en eneste bloddråpe, men det er visst like vanlig at kroppen bare absorberer babyen. Rare greier er det.
 
Ja, de fant ikke hjertelyden på den minste i uke 7 også var den bare halvparten så lang som den største. Sa de noe om den andre fostersekken kom til å påvirke den friske i noen grad? Blir spennende å se om den andre fostersekken forholder seg like stor. Du kan lese om blighted ovum på google eller noe. Det er som om kroppen ikke oppfatter at det ikke er noen baby inni der på noe vis. Kan se ut som det kanskje er det som er på gang med den tomme fostersekken.

Jeg har ikke hatt en eneste bloddråpe, men det er visst like vanlig at kroppen bare absorberer babyen. Rare greier er det.


Nei, hun sa ingenting om den ville påvirke. Så da regner jeg med at kroppen rydder opp i seg selv ;)
 
oi, det der var litt rart å se da! Den som er tom er større enn den der babyen ligger.. hva om den fortsetter å vokse, så får du giiigamage selv om det kun skjuler seg en inni der ;) hehe..
 
Hysj! :p Ikke si sånn da ;) Jeg ble nok stor med guttungen, og har ingen planer om å bli noe større enn det :D
 
Opplevte også et foster og en tom fostersekk, men hadde nok vært værre hadde det vært et dødt foster der.
 

Vedlegg

  • image_1355820059291113.jpg
    image_1355820059291113.jpg
    538,8 KB · Visninger: 35
Det hadde nok vært verre ja.
Hvor langt var du på vei der?
 
Utrolig facinerende, i grunn!

Så bra at alt ser bra ut for knøtttet, da:)
 
Her var det også to fostersekker. En med levende baby inni, og den andre var fylt med blod. Usikkert om det har vært baby der. Har enda ikke hatt noe blødning, så litt spent på om det kommer ellr om kroppen tar det til seg..
 
Back
Topp