Bilbelter

lissom

Forumet er livet
Vet det er spurt om før, men orka ikke gå gjennom alle sidene med tråder for å finne det.... Sånn bilbelte for gravide, åssen funker de??? Er det enkelt å bytte de fra sjåførside til passasjerside, hvor mye koster det og hvor får jeg tak i det???? Og når burde jeg begynne (begynt?) med det???

Hei,

ja de er super enkle å bytte fra sete til sete. Du sitter på en del, og fester en liten "tapp" til bilbelte slik at bilbelte kommer lengere ned mot underlivet. Vet ikke hvor mye de koster (kanskje 300,-), lånte min. Vet at du får kjøpt de stort sett alle steder som selger bilseter etc. Ellers så er det mange som selger brukt på www.finn.no , og man trenger strengt talt ikke ny!

Jeg begynte å bruke mitt da jeg var ca 3 mnd på vei.

Okay, takk for tipsa!! Nemi.marselia, du skulle ikke være interessert i å selge ett av dine hvis du hadde to ???[:)]

har et slikt jeg, det kostet 350kr, og er lett å bytte over fra setene. begynte å bruke mitt da jeg var 3 mnd på vei.
lykke til[:)]

Nei, det er ikke sikkert han kræsjer, men du vet ikke hva andre kan finne på.

Ingen som har tenkt og kræsje, men det skjer alikavel.

Har hørt at det er like greit å bruke anlig bilbelte. Bare trekk det godt ned under magen. Bilbelte for gravide er med på å gi en falsk trygghet....(har jeg blitt fortalt).

ORIGINAL: Førstemann

Har hørt at det er like greit å bruke anlig bilbelte. Bare trekk det godt ned under magen. Bilbelte for gravide er med på å gi en falsk trygghet....(har jeg blitt fortalt).

Har lurt litt på dette jeg og.
Lånte et slik belte sist jeg var gravid, og den borrelåsen som holdt beltet nede, var så slitt, at om jeg hadde stoppa, tror jeg ikke den hadde hjulpet noe som helst! Er ganske mange kilos trykk på et belte ved en bråstopp, og tviler på at sliten borrelås kan stoppe det.
Jeg tar beltet godt under magen jeg og tror det er like trygt. Håper ihvertfall!! [;)]

Hverken borrelås eller knapper holder veldig godt når en må bråstoppe-- Det er snakk om et press på flere tonn hvis en bråstopper i 50km/t eller mer..

men har en det beltet som holder selen ned i midten (knapper) vil jo selen sprette opp og smelle mot magen når knappene sliter.. [8|] - med det beltet som holder selen ned på sidene (borrelås) vil beltet få en litt annen bevegelse og det er kansje KANSJE bedre?

Jeg har også lest at det kan være like trygt uten, bare en er flink til å ta beltet UNDER magen og ikke tversover. (Leste det vel på tryggtraffikk.no eller no sånn) men synes gravid-beltet er godt å ha likevel fordi det stort sett holder beltet vekk fra magen under normal kjøring, og særlig i begynnelsen da magen ikke var stor nok til å holde beltet nede[;)]

Ser at prisene på "BeSafe"-belte nytt koster alt fra 399,- på nettet til 699,- i butikken her hos oss. Lurt å sjekke priser på nett...

Er det ikke to typer, en ny og en gammel modell, med forskjellige festemekanismer? Hva er best, bør man ha nyeste nye?

ORIGINAL: Kari72
Er det ikke to typer, en ny og en gammel modell, med forskjellige festemekanismer? Hva er best, bør man ha nyeste nye?

Det svarte jeg på øverst i innlegget mitt[;)] Tror den med borrelås er eldst, men jeg har likevel mest tro på den..

uansett, velg det DU føler er tryggest[;)]

Back
Topp