Bilbeltekontroll i barnehagen - politiet fikk kjeft.

Helt enig.. og ble litt overrasket når politimannen fortalte meg det.. at de hadde mottatt endel negativ respons..

Jeg kan bare se positivt med det selv.

Kjempetiltak!! :) selv om pappan her henter i firmabil, har vi bilsete i bilen og koplet ut airbag :) bilsikring er så utrolig viktig, og dem som ikke gidder å sikre barna sine har virkelig ikke vondt av en smekk på fingrene :)

mammatileijente skrev:
Var visst en som fikk bot i dag... hun hadde en på ca 10 mnd fremovervendt..

Hvis barnet er over 9 kilo er jo ikke det ulovlig. 
Men siden hun fikk bot var hun kanskje det?

Imogene skrev:
Det er jo KUN positive ting med en slik kontroll.
Tydelig at enkelte har trøbbel med å bli irettesatt - de har jo blitt tatt i å drite i å bruke bilbelte, hadde vært flau, jeg. Å kjefte på politiet fordi de har tatt dem i å bryte loven, og det med barn i bilen... vel, det er ikke politiet det er noe galt med.

Veldig enig i denne. 

mammatileijente skrev:

ehh.. det er ikke ulovlig åha barnet forovervendt da.. så det må ha vært noe mer galt der da hvis hun fikk bot..

Fru H skrev:

mammatileijente skrev:

Da veide sikkert barnet under 9 kg da.. vet ikke jeg.. enste jeg fikk høre var at hun fikk bot.. og det var fordi barnet satt fremovervendt..

Tenker at to av de yrkene som må få desidert mest kjeft er Politiet og Nav. Kommer ikke som en bombe i det hele tatt.

Altså, foreldre som blir tatt i slike kontroller har jo allerede tatt et valg om å gi blaffen i barnas sikkerhet, og da er det klart de blir sure når andre legger seg opp i deres valg.
Skal de liksom BETALE for det også, da?!?

mammatileijente skrev:

Fru H skrev:

mammatileijente skrev:

Da veide sikkert barnet under 9 kg da.. vet ikke jeg.. enste jeg fikk høre var at hun fikk bot.. og det var fordi barnet satt fremovervendt..

Hvordan får man veid et barn under trafikkontroll?

Jeg ble også stoppet i denne kontrollen, og jeg syntes det bare var et kjempebra tiltak, og det fortalte jeg politiet også!

Seemless skrev:

mammatileijente skrev:

Fru H skrev:

mammatileijente skrev:

Hvordan får man veid et barn under trafikkontroll?

Da går jeg ut i fra at de spurte om barnets vekt.. også sa moren det.. også fikk hun bot..

Har ikke peil:) Men må jo være sånn.. for som du sier.. de får jo ikke veid der og da..

lizzie87 skrev:

mammatileijente skrev:

ehh.. det er ikke ulovlig åha barnet forovervendt da.. så det må ha vært noe mer galt der da hvis hun fikk bot..

lizzie87 skrev:

mammatileijente skrev:

Synest det er supert med slike kontroller. Burde ha vært det i b.hagen til mini også, er en stor barnehage, og jeg ser mange barn som er usikert.. Alt ifra 4-5 barn i baksetet til 1åringer som får sitte i framsetet uten bilstol, med bare ett belte på seg. 

håper de fikk godt med bøter! det er sinnsykt mye dårlig sikring av barn i bil. og da tenker jeg ikke på bakovervendt lengst mulig, men i det hele tatt at de sitter i et sete og har på seg bilbelte.

De sto rett ved 1 barnehage der hvor jeg bor.. De var da ute etter å sjekke sikkerheten i bilen rundt barn..

krokkoline skrev:

lizzie87 skrev:

mammatileijente skrev:

Trodde det var påbudt å sitte bakovervendt i alle fall til du er over 9 kg.. eller veier 9 kg

Jeg har tatt det opp med styrer i bhg, å ha møte med trygg trafikk og politiet, nettopp fordi det er så mange som driter en lang en i å sikre barna sine! En setter faktisk babyen sin på 6 mndr oppi bilstolen, oppå et silkeaktig teppe, uten å feste med selene! Og flere bare slenger ungene inni, eller tar de på fanget! Og noen har 2 barn i forsetet, mens bilstolene står baki bilen. Helt horribelt! Når jeg ser slik, blir jeg sint, og noen ganger sier jer høyt" herregud, at folk har samvittighet til å ikke sikre barna sine! " og jeg burde gjerne sagt det til dem.

Back
Topp