Bilbeltekontroll i barnehagen - politiet fikk kjeft.

mammatileijente

Forumet er livet
VIP
Synes det er så bra jeg! At de tar folk på alvor

For 3-4 uker siden fikk vi mail fra barnehagen.. de videresendte fra FAU. Der var det observert mye dårlig sikring av barn i bil..

Forrige uke hadde politiet bilbeltekontroll på ettermiddagen.. ved barnehagen.. så de var ute etter å sjekke barnehagebarns sikkerhet i bil

I dag tidlig ble jeg stoppet av politiet på vei til barnehagen... og da fortalte han meg at de hadde fått så mye negativ respons:( What?? Dette må vel foreldre se på som positivt? At politiet tar seg tid til å ha sånne kontroller

Synes det var kjempefint jeg:) Og bra at de hadde 2 kontroller.. For sikkert mange som tenkte etter første kontroll: Phu, da var den kontrollen over.. da er det ikke noe fare mer..men så sto de der jammen et par uker senere og:)

En ansatt i barnehagen så på forrige kontroll en pappa stå og kjefte politiet opp i mente..

Får ikke politiet generelt kjeft uansett hva dem gjør?

Ingen liker vell å komme i kontroll, sånn uansett. Jeg gjør ikke noe galt og kjører alltid med sele osv. Men føler meg som den banditten bare jeg ser Politiet på veien. Jeg liker ikke kontroller, selv om jeg ikke har noe å skjule..

-

Nei, kan ikke se noe annet enn at det er positivt jeg da.. Om man blir sur for det.. så tenker jeg at man har noe å skjule

Man blir vel bare sur om man faktisk har noe å skjule ja :-p

Men i all verden da. Bare topp at politiet er ute og har kontroller. Det er tross alt snakk om sikkerheten til barna her!

Det viser jo bare at kontrollene er nødvendige, tenker jeg. Kjempebra at FAU tar tak i det, ser det er mye dårlig sikring blant foreldrene der hvor jeg jobber også.

Kjempeflott tiltak!!! :)) Det burde være slike kontroller flere steder! :)

Ja, synes det er kjempebra! Og håper de fortsetter å ta litt stikkprøver innimellom:) Her har jeg sett barn sitte i fremsete uten bilstol og uten sikkerhetssele.. Ser også når andre skal ha med seg andre barn hjem.. så hender det at de sitter "løse" i bilen

Folk blir jo sure uansett.
Hva med å la være å gjøre noe ulovlig istedet, så slipper man bot.

det skulle jeg ønske de kunne hatt ved vår og! hvor kan jeg gå frem for å få det til å skje? noen som vet? :)

mammasskatt skrev:
det skulle jeg ønske de kunne hatt ved vår og! hvor kan jeg gå frem for å få det til å skje? noen som vet? :)

Ta en tlf til den lokale politistasjonen og tips dem om at du vet hvor det er flere syndere:)

Ved bhg til pjokken her, så har det vært 2 kontroller med sikring i bil...og begge gangene har det vært folk som bot. Er 2 barnehager og en skole inn veien  hvor kontrollene har vært.
De ansatte blir jo nesten oppgitt over hvor mange som faktisk ikke sikrer ungene sine.
Selv ser jeg ofte 2 barn i fremsetet, barn som sitter på fanget til passasjer i fremsetet, og ikke minst unger som omtrent ligger på dashbordet eller turner i baksetet.

Mange er nok flinke til å sikre barna sine og kanskje spesielt på lange turer.
Jeg ser selv mye dårlig sikring av barn fra barnehage og skole, nettopp fordi det bare er 2-3 min hjem??? Desverre, så kan det skje fatale ting på de minuttene også..... men man har vel lett for å kanskje bli slappere. Jeg ser barn i 3 års alderen sitter i forete i bilen fra barnehagen (ikke barnesete), fordi pappa kommer og henter. Han har jo firmabil. (et eksempel)
Trur man rett og slett tenker enkelhet i slike situasjoner, så jeg syns dette er et FLOTT tiltak som vi burde se mere til :)

Var visst en som fikk bot i dag... hun hadde en på ca 10 mnd fremovervendt..

Det er jo KUN positive ting med en slik kontroll.
Tydelig at enkelte har trøbbel med å bli irettesatt - de har jo blitt tatt i å drite i å bruke bilbelte, hadde vært flau, jeg. Å kjefte på politiet fordi de har tatt dem i å bryte loven, og det med barn i bilen... vel, det er ikke politiet det er noe galt med.

Back
Topp