Bilbelte

Jeg bruker det også, blir kvalm uten, da selen strammer rundt magen :) Om det er mer sikkert eller ikke vet jeg ikke, men velger å tro det :)

Venter den lille jenta mi den 2 august :)

Jeg har det ikke. synes det er greit med det som det er. Og jeg har vært med i en bilulykke som gravid. Gikk fint det. Men trur det beltet er bedre hvis du fronter. Vi fikk en bil i siden og da hadde det ikke hatt noe å si.

Brukte gravidbelte forrige gang. Da var det ubehagelig uten. Har ikke brukt det denne gangen, syns ikke det er ubehagelig denne gangen.

Termin 08.08.13

Det finnes lite beviser på at gravidbelte beskytter mer enn ett vanelig belte, etter hva jeg kunne ha lest meg til. Men det gjør at kjøreturen med bilen blir mer behaglig, etter som magen vokser. Så jeg anbefaler det,:)

Vi har. Effekten er omdiskutert, men jeg bruker primært på grunn av at det er mer kompfortabelt å få avlastet trykket mot magen generelt.

Har brukt det fra uke 16 ca :-) besafe sitt. Nå skal vi på bilferie Sverige/Danmark og er glad jeg har det da :)

Må bare spør: er det mange av dere som har beltet over magen, gravid eller ikke? Det er jo kjempefarlig!! Bilbeltet skal ligge over fanget og strammes helt der, slik at det ikke sklir opp på magen ved en evt bråstans. Kjempeviktig å passe på hos barna også, når de begynner med beltestol! Er vel også derfor gravidbeltet ikke kan bevises å ha noen effekt: for har du beltet riktig, strammer det ikke over magen!!!!

Har også beltet under magen/hoftebeina så jeg synes ikke det er ubehagelig uten gravidbelte.

Har brukt mitt siden uke 15 ca.. Hadde ikke klart å kjøre bil uten ;)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Har klart meg helt fint uten gravidbelte :) Synes ikke det er noe ubehagelig med vanlig bilbelte :)

Sent from my GT-I8190 using BV Forum mobile app

Jeg har brukt gravidbelte på begge svangerskap, og synes at seg er mer komfortabelt å kjøre bil da. Sitter i bil uten også altså, men føler at det klemmer unødvendig.

Venter ei lita snuppe 5. august :)

Back
Topp