Bilbelte

Tvilling74

Forumet er livet
VIP
Hallo!

Jeg bare lurte på 2 små ting her.
Hvor tidlig skal man begynne med bilbelte for gravide?
Er det noe farlig å ligge på magen?
Jeg er nesten 6 uker på vei, men tør ikke ligge på magen. Er redd jeg "skviser" fosteret [:D]

Hei!

Skal ikke være farlig å ligge på magen. Fosteret ligger godt og beskyttet der inne.

Sånn graviditets bilbelte anbefaler de at man bruker fra man er 2 måneder på vei. Det står det på eska til mitt bilbelte iallfall[:D]

ORIGINAL: nina

Hei!

Skal ikke være farlig å ligge på magen. Fosteret ligger godt og beskyttet der inne.

Sånn graviditets bilbelte anbefaler de at man bruker fra man er 2 måneder på vei. Det står det på eska til mitt bilbelte iallfall[:D]

Okey.. Takk for svaret..
Har ikke fått meg ett sånt belte ennå..Men skal låne,så da er det greit å vite når man bør få det [:)]

Ikke noe farlig å ligge på magen.. Jeg lå på magen helt til jeg kjente selv at det begynte å bli litt ubehagelig.. Og det er ikke så fryktelig mange ukene siden altså.. Fosteret ligger godt beskyttet der inne [:D]
Gravid- bilbelte er kjekt å ha.. Bare så synd jeg glemmer å bruke det.. he he.

Lykke til med graviditeten [:D]

ORIGINAL: fruluna

Ikke noe farlig å ligge på magen.. Jeg lå på magen helt til jeg kjente selv at det begynte å bli litt ubehagelig.. Og det er ikke så fryktelig mange ukene siden altså.. Fosteret ligger godt beskyttet der inne [:D]
Gravid- bilbelte er kjekt å ha.. Bare så synd jeg glemmer å bruke det.. he he.

Lykke til med graviditeten [:D]

Takk for svar..
Jeg får bare prøve meg fram da..
Ikke bare bare å være gravid for første gang..Er jo en del spørsmål som surrer oppe i hue da [:D]

Har du/dere noen råd mot kvalme da? Jeg går konstant kvalm.. [:o] Fikk høre av ei venninne at det finnes noen tabeletter mot kvalme for gravide..

Mange rare spørsmål og mye rart som dukker opp når man går gravid for første gang ja.. Er første for oss også!! [:)]
Kvalme ja.. Kjenner til det problemet.. he he. Har vært plaget med kvalme og oppkast siden uke 5 jeg, og det eneste som har hjulpet på meg er akupuntur.. Så hvis noen tilbyr det der du kommer fra, ville jeg absolutt ha prøvd det..Verdt et forsøk [:)]

Hørt om tabletter jeg også, men moren min skremte meg sånn ved å fortelle om damer som fødte barn uten armer og ben og gud vet hva, etter å ha spist kvalmetabletter, så da turte jeg ikke det..
Enda det sikkert var for 30 år siden..

ORIGINAL: Tvilling74

Har du/dere noen råd mot kvalme da? Jeg går konstant kvalm.. [:o] Fikk høre av ei venninne at det finnes noen tabeletter mot kvalme for gravide..

du kan ta vit.b-6 skal hjelpe mot kvalme
og ingefærtabl.

ORIGINAL: jomfruen83

du kan ta vit.b-6 skal hjelpe mot kvalme
og ingefærtabl.

Ingefær hadde ingen virkning på meg, men hørte veldig mange som anbefalte det! Så det hjelper sikker på noen! Verdt et forsøk [:)]

Takk for alle svar jeg har fått fra dere..
Kansje jeg også skal holde meg unna disse kvalme tabelettene og heller prøve akupunktur..

Hjelper det ikke med fersk revet muskatnøtt mot kvalme??

ORIGINAL: Ella

Hjelper det ikke med fersk revet muskatnøtt mot kvalme??

Det vet jeg ikke..Har ikke prøvd det..
Men jeg prøver det som prøves kan..

Tror et sånt gravid- belte koster et par tre hundre kroner.. Er ikke helt sikker men.. Arvet mitt etter storesøster jeg.. [:D]
Og du får sikkert kjøpt det i butikker som har godt utvalg i barneutstyr tenker jeg..
Kan jo høre med noen rundt deg også kanskje som kan ha ett sånt liggende?

Back
Topp