bilbelte til gravide

Miriamsmams

Glad i forumet
Bruker dere det? Jeg brukte det med datra mi, men denne gangen bruker jeg det ikke.. jeg tror det at i en kræsj så er det bedre at jeg bruker belte enn ikke belte

Jeg bruker det :)

Jeg bruker det, og brukte det med datteren min også. Det hjelper godt på hvis man skulle blitt utsatt for en små kollisjon, og dessuten føler jeg at det er mer behagelig, siden jeg hele tiden må tisse. hvis jeg ikke bruker det, så trykker beltet mot blæren :)

jeg bruker det, føler belte ikke klemmer på magen/kidden og så må jeg ikke tisse så fort når jeg bruker den.. hihi..
men merker nå som jeg er vant med det, at jeg føler det er heilt feil å kjøre med vanlig belte..rart med den vanen..
belte legger seg på en måte litt under magen, så jeg får ikke klem, når vi evt bråbremser å slik..

Jeg undersøkte litt rundt dette tidlig i svangerskapet, bla. på trygg trafikk sine sider. Såvidt jeg forstod var det kun snakk om komfort, da gravidbeltet får den vanlige posisjonen med beltet over magen under en kollisjon. Noe som også var det beste ifølge trygg trafikk. Ifølge dem var det viktigste at gravide brukte bilbelte, enten vanlig eller gravidbelte. Og at gravidbelte var kun bedre med tanke på komfort :)

Så jeg kjøpte ikke, da det foreløpig ikke var ubehagelig med vanlig belte. Men et stykke ut i graviditeten fikk jeg i gave fra en venninne, så nå bruker jeg det :-) Og der er mer komfortabelt nå som magen har kommet for fult.

(Det som holder selve bilbeltet borte fra magen er kun to trykknapper, så jeg tror nok som trygg trafikk sier at ved en kraftig kollisjon går disse knappene opp, og beltet flytter seg til vanlig posisjon)

Det er godt å høre at det ikke bare er meg,, nei så jeg kommer ikke til å bruke det gitt, syns ikke det er noe ubehagelig med vanselig belte, men har heller ikke prøvd meg med g-belte nå heller. Syns at det tar så lang tid å feste det belte hver gang jeg tar det av og på

Jeg bruker det denne gang og gjorde det også sist :)

Eg bruker ikkje,brukte heller ikkje i dem to andre svangerskapa

Brukte ikke sist gang og bruker det heller ikke denna gangen..

Jeg bruker det. Synes det er mer behagelig..

Fikk låne ett som jeg brukte sist, men siden jeg leste at det kun va for komfort og ikke trygghet så har jeg ikkje kjøpt/lånt denne gangen. Blir for mye oll med flytting mellom biler og enn så lenge funker valig belte fint:)

Nei, bruker det ikke. Synes det går helt fint med vanlig belte, så da gidder jeg ikke å bruke penger på det!

Jeg bruker det, brukte det sist gang også. 

Nei, jeg bruker det ikke, men det er fordi jeg ikke syns det er noe behagelig. Også blir jeg så sint av det :p

Bruker ikke. Hva i en kollisjon med nr2.
Alt hva fint. Legger belte under magen og det fungerer fint for meg

Back
Topp