Bilbelte for gravide

• Trådstarter Trådstarter M
  • Opprettet Opprettet

M

Blir kjent med forumet
Bilbelte for gravide, hva tenker dere om det? Og hvis noen har tenkt å bruke det, når starter dere med det? :)

Bilbelte for gravide, hva tenker dere om det? Og hvis noen har tenkt å bruke det, når starter dere med det? :)

Jeg har arvet et, vet ikke når jeg skal bruke det. Tenker når jeg får større mage :)

Jeg har et. Kommer til å starte å bruke det etter vi har begynt å fortelle at vi venter en til. Syns det er mer behagelig enn å ha beltet over magen

Jeg lånte et forrige svangerskap og satser på å gjøre det denne gangen også. Synes det var mye mer behagelig å ha på.

Jeg har etter de 2 andre svangerskapene mine. og jeg har begynt å bruke det allerede da det er mer behagelig;)

Jeg brukte det når magen begynte å komme forrige gang. Beltet skal jo uansett ikke ligge over magen når en sitter i bil, gjør det det, er det feil belteføring og man må prøve å justere beltet litt. Men for min del var det mer behagelig når beltet lå enda mer nedover lårene enn over hoftene når magen begynte å komme. Tenker jeg tar det frem når magen kommer igjen :)

Hadde første gang. Det sies at det ikke har noen særlig funksjon, men vet det var mer behagelig å få beltet unna magen uansett

Tatt fra trygg trafikk.

Vedlegg

• Screenshot_20181024-161905_Gallery.jpg
    Screenshot_20181024-161905_Gallery.jpg
    434,5 KB · Visninger: 34
Det er jo ikke tryggere, men det er veldig mye mer behagelig. Jeg har et fra forrige graviditet. Har ikke tatt det frem enda, men det er egentlig bare fordi jeg er så dårlig at jeg nesten ikke kjører bil. Kommer til å ta det frem med en gang jeg skal kjøre mer enn 10 minutter. Synes det er mer behagelig allerede fra positiv test egentlig, fordi jeg blir så kvalm av å ha noe inntil magen. :p

Hadde ingen problemer med normalt bilbelte sist, syntes det var helt likt å ha på som vanlig. Arvet et sånt gravidbelte, men synes bare det var knotete og ubehagelig (besafe sitt), og siden det ikke har noen effekt sikkerhetsmessig ser jeg i alle fall ikke poenget for min del

Det har ikke noe å si for sikkerheten så lenge en klarer å legge bilbeltet rett uten :) Men har vist en del å si for komforten i følge mange :) Eg kjører lite bil, så kommer ikke til å bruke denne gangen heller :)

Back
Topp