Bilbelte for gravide?

Jeg elsker mitt gravidbelte <3
Hater å ha beltet klemmende over magen og det slipper jeg også nå . Og det sies jo at ved en evt kollisjon så slipper du at presset kommer på babyen i magen

Jeg bruker gravidbelte. Men det skal sies at jeg fikk et av søskenbarnet mitt, og tror ikke jeg hadde kjøpt et selv.

Absolutt! Men da håper jeg at du bruker det etter at barnet er født også. Sklir beltet opp på magen i en kollisjon, så kan det dessverre føre til svært alvorlige skader, i verste fall dødlige.

❤️ venter lillebror i midten av oktober ❤️

Jeg bruker det ikke, sørger for å legge beltet godt over hoftene og over skulder slik de anbefaler, det er dessuten ingen test som har vist at det er bedre å kjøre med enn uten, det kommer kun ann på indiviuell komfort. Uansett så er vel ingen av delene feil..!

Jeg kjøpte et da jeg var gravid med førstemann. Tok det i bruk for rundt en måned siden :) Er 23+0 i dag.

Sent from my iPhone using BV Forum

Absolutt! Men da håper jeg at du bruker det etter at barnet er født også. Sklir beltet opp på magen i en kollisjon, så kan det dessverre føre til svært alvorlige skader, i verste fall dødlige.

Etter fødsel?

Etter fødsel?

Tanken er vel at dersom man bruker belte feil i utgangspunktet, så kan det skade indre organer ved en kollisjon. Da tar ikke hoftene av for krasjen, og organene får all impact liksom.

-Fra appen-

Tanken er vel at dersom man bruker belte feil i utgangspunktet, så kan det skade indre organer ved en kollisjon. Da tar ikke hoftene av for krasjen, og organene får all impact liksom.

-Fra appen-

Ja ;) Jeg er kanskje over gjennomsnittet opptatt av trafikksikkerhet. Og både ser og hører om hva feil bruk av bilbeltet gjør ved ulykker. Jeg synes det er fantastisk at kommende mødre og fedre tar så godt vare på babyen sin, både under graviditet og etter fødsel. Da er det i alle fall ikke penger eller ekstra tid som betyr noe for å sikre gullet! Jeg håper bare de fortsetter ta godt vare på seg selv også :)

Ja ;) Jeg er kanskje over gjennomsnittet opptatt av trafikksikkerhet. Og både ser og hører om hva feil bruk av bilbeltet gjør ved ulykker. Jeg synes det er fantastisk at kommende mødre og fedre tar så godt vare på babyen sin, både under graviditet og etter fødsel. Da er det i alle fall ikke penger eller ekstra tid som betyr noe for å sikre gullet! Jeg håper bare de fortsetter ta godt vare på seg selv også :)

Jeg deler ditt syn:) Fatter ikke at folk kjører uten bilbelte. (Vet det ikke er det som blir diskutert her.. men bare sånn generelt sett)
Ultralyd legen min anbefaler beltet på det sterkeste. Han sier at de får inn altfor mange foster med kollisjonskader. Skader som hadde vært unngått om beltet hadde blitt brukt skikkelig. Gravidbeltet hjelper å feste beltet på riktig måte:)

Back
Topp