Bilbelte for gravide

Siv_85

Flørter med forumet
Jeg har et eldre bilbelte for gravide, og mannen ville kjøpe en nyere utgave. Jeg mente det ikke er nødvendig siden jeg bruker det gamle, men den nye er sikkert bedre. Bruker dere et slikt bilbelte?

Nope. Tenkte å kjøpe men det ble ikke noe av

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Jeg bruker ikke gravidbelte for det jeg har hørt og fått bekreftet fra flere plasser er at det er ikke sikkerhetsmessig bedre, det går egentlig bare på at komforten blir bedre. Syns ikke det er vondt med vanlig bilbelte, så klarer meg uten. :-)

Har heller ikke kjøpt meg gravidbelte, hadde tenkt å gjøre det, men så leste jeg at det var like godt å bare passe på at bilbeltet ligger godt under magen, helst over hoftene. Så da ble det ikke noe av.

jeg fester heller bilbelte før jeg setter meg i bilen, så er den som er forann magen, bak ryggen min ;)

Jeg låner et! Brukt det lenge allerede! Synes det er skikkelig digg å bruke! Synes vanlig klemmer alt for mye på magen.. Og blæra:p

Jeg bruker Besafe sin, og den er også 7år tror jeg (arvegods :-P )
Det er mer komfortabelt ja, men jeg innbiller meg at den vil fjerne mye av presset på magen ved kollisjon, ettersom selen da blir dratt ned mellom beina.. Det gjør ihvertfall ikke ting verre å bruke den :-)

Jeg bruker også besafe gravidbelte hver gang jeg er ute med bilen. Kjøpte det brukt så aner ikke hvilken versjon det er,det funker som det skal :-)

Et sliktbelte har ingenting å si for sikkerheten. Jeg bruker det ved lange bilturer(kjøpt i 09 så er eldre modell) kun for komfort, syns det er ekkelt når beltet strammer over magen. Spar pengene, og bruk det gamle. Det duger nok i lange baner om du syns det er behagelig ;)

Gutt født 09
Lillebror ventes aug/sept

Bruke det æ kjøpte da æ gikk m storesøster. Syns vanlig belte bare bli ubehagelig!

Jeg har og bruker.. Det er jo sikkerhet også, at skulle man kræsje så ligger belte godt under magen.. Ser for meg at uten, så glir belte lettere opp..

❤ Venter ei lita jente 16 september ❤

Back
Topp