Bilbelte for gravide

Bollebaker

Glad i forumet
Har dere tenkt å bruke det? Når begynner dere i så fall? Jeg finner ikke mitt gamle, men tenkte å kjøpe meg et nytt snart. Er jo ikke så langt på vei, men jo før jo bedre? Eller vet noen når en ulykke vil kunne ramme ungen?

Slike bilbeter for gravide er vistnok ikke bevist at det skal være mere sikker enn et vanlig bilbelte. Men de kan jo være mere komfortable å bruke enn vanlige. 

http://www.tryggtrafikk.no/w/Trafikksikkerhet/Barn_i_bil/Gravid/

Jeg brukte vanlig bilbelte sist, og skal bruke vanlig bilbetle denne gangen også.  Syntes ikke det var noe problemer med å bruke vanlig bilbelte. 

Men vi er forskjellige da. :)

har ikke brukt det til noen av mine og skal ikke bruke det nå heller:)

Leste artikkelen, og det virker veldig fornuftig det som står der. Hehe, dette er vel bare starten på alle produkter man kommer til å bli informert om at man "må" ha... Når man ser på alle disse, er det jo nesten rart at unger overlevde før også ;)

Jeg fikk beskjed av ei venninne at dette måtte jeg ha...men etter noen søk på google og trygg trafikk fant jeg ut at jeg ikke bryr meg noe om det...nok utgifter blir det alikevell... :)

Har en venninne som kræsja. Hun mistet barnet grunnet selen. Hun var langt på vei. Over uke 30. Om hun hadde brukt gravidselen ville beltet vært helt nede og ungen ville ikke blitt skvisa av beltet. Det sa sykepleiere og politi. Jeg brukte det sist, og bruker det nå. Grei forsikring synes jeg.

Har en venninne som kræsja. Hun mistet barnet grunnet selen. Hun var langt på vei. Over uke 30. Om hun hadde brukt gravidselen ville beltet vært helt nede og ungen ville ikke blitt skvisa av beltet. Det sa sykepleiere og politi. Jeg brukte det sist, og bruker det nå. Grei forsikring synes jeg.

Jeg brukte det sist, og skal også bruke det denne gangen :) Om vi skulle krasje, kommer ikke alt trykket på en plass, men blir fordelt. Mindre farlig for barnet :)

Jeg begynner når jeg får mage ;) 

Jeg har et fra forrige gang, og det kommer jeg nok til å bruke denne ganga også. Tenker jeg begynner med det når magen blir mer synlig, og det blir mer ubehagelig med den vanlige selen. Det jeg synes var bra med det beltet, var at jeg ikke fikk "presset" fra bilens sele mot magen, for det var ikke noe særlig. 

En ting er om det hjelper for å beskytte barnet, men så lenge det ikke skader. Men en ting jeg tenker på er at hvis jeg krasjer og er bevisstløs vet jo de som kommer til for å hjelpe at jeg er gravid når man bruker det belte. Jeg brukte sist og tenker å bruke nå også ??

Jeg lånte et når jeg gikk gravid med vesla.. Kommer ikke til å bruke nå tror jeg.. Grunnet informasjon jeg har lest om det (som bl.a artikkelen over)..

Blir litt usikker nå, etter forskjellige meninger... Men uansett er det jo sjelden en kræsjer. Verre er det kanskje uansett at jeg ofte tar buss, der det kanskje bare er topunkts- eller ingen sele. Er skummelt nok om en ikke er gravid synes jeg, å dundre bortover i 100 uten noen form for beskyttelse..

Jeg brukte det i de to siste sv.skapa. Mest for at dt var mest behagelig. Men min venninne kræsjet når hu var ca 7mnd på veg, og fikk to SVÆRE blåmerker på låra. Legene var overbevist om at det gikk så bra med babyen pga det beltet.

Jeg brukte det sist, og kommer til å finne det fram igjen etterhvert.

Husker ikke når jeg begynte å bruke det forrige gang, men tror det var ganske tidlig, uke 8 eller noe slikt :P Syns det var litt stas å bruke det og :) Hehe!

Når jeg leser disse skrekkeksemplene over her er det ingen tvil i mitt hode hva jeg skal gjøre..

Jeg skal kjøpe et billig av en venninne, så jeg kommer til å bruke det. Man trenger ikke kjøre så fort for at det skal bli en hard trøkk på magen...Skummelt....

*sniker litt*

Siden det bare er forran på bussen som det er trepunkt så ville jeg spurt om å få sitte forran. Jeg har sagt til bussjåføren at det burde være ett bilde av en gravid dame på de forrerste setene ved siden av bilde av den gamle mannen. Bare tull at det ikk er ett slik bilde der. Selvfølgelig burde gravide ha førsterett på trepunktsselen. Spesiellt med en fart på 100kmt

Ser det er et litt eldre topic, men kanskje noen har endret mening?? Jeg selv brukte sist, og bruker også nå.
Første kjøpte jeg brukt, men aner ikke hvor det har blitt av. Men er så heldig at jeg fikk låne to av min svigerinne. En til hver bil ;)
Er en utgift, men ikke så veldig dyr når en kan kjøpe brukt, men tenker man en annen verdi på hva man kanskje kan miste, er de pengene lommerusk sett i forhold.

Back
Topp