Bilbelte for gravide...

MrsMeoh

Gift med forumet
Leker litt klipp og lim her;

"Ved en kollisjon kan en voksen person veie tre-fem tonn. Hos en gravid kvinne ligger fosteret langt fram og utsettes derfor for en ekstrem belastning i kollisjonsøyeblikket. BeSafe Gravid styrer bort hoftebeltet fra magen og fosteret. Ved en ulykke fordeles trykket jevnere over hele kroppen og kraften flyttes bort fra magen og ned på hoftekammen. Moren slipper dessuten ubehaget med beltet over magen ved daglig bilkjøring. Bilbeltet benyttes fra 2 svangerskapsmåned."

Trykk på linken for å se bilder; Bilde

Fra ANDRE svangerskapsmåned.... Er ikke det veldig tidlig da egentlig? Særlig for førstegangsgravide... de som har svangerskap bak seg har større livmor, og har sikkert lettere for å komme opp og fram, men..... er det ikke tidlig??

Hva tenker dere?
Hva kommer dere til å gjøre selv???

Syns det virker helt bortkastet..  er bare å passe på at man legge selen på hoftene og ikke på magen.. 

Jeg kjørte opp som høygravid og kjørelærer sa at hun hadde lært at det ikke var noe forskjell med og uten! 

Men, det er jo som med diskusjoner om bakovervendt, spekemat i svangerskapet osv.. 

tusen meninger! =)

Jeg jobber i barneutstyrsbutikk og vi her fått se bilder av hts, Besafe av en gravid dame som havnet i kjede kollisjon, det vil jo i ikke så store hastigheten. Men hun hadde gravid belte på og hun var svart på låra... Og da kan jeg bare tenke meg hvordan den bebyn hadde hatt det om belte lå over magen. Så tidlig om to mnd er ell litt tidlig, men jeg skal bruke det fra 12 uker, da skal vi og på langtur da :)

jeg skal bruke beltet, det er jeg fast bestemt på. Hvorfor ikke bruke det når det er tilgjengelig for å passe ekstra godt på den lille? Samme med mat.. hvorfor lage masse unnskyldninger og arrgumentere mot at noen mat ikke er farlige alikevel når man er gravid bare for at man selv skal få spise det? Jeg tar alle forhådnsregler og holder meg unna alt som ikke er anbefalt. Jeg klarer meg fint uten enkelte matvarer i et tid framover :) Alt for lille spire i magen :)

Er ikke aktuelt for meg å ikke bruke det når mage begynner å bli stor....

Spennende å se hvor forskjellige vi er

Tanken på at det kanskje er lett å tappe gravide for penger dukker fort opp i hodet mitt. Bare de sier det er bra for barnet, om det er født eller ikke, så strømmer jo foreldrene til for å kjøpe. "Ingenting er godt nok for mitt barn" mentaliteten... Den er ikke negativ den - bare måten den blir utnyttet av, av samfunnet. Var første tanken jeg fikk da det sto "fra andre svangerskapsmåned"... Folk rekker ikke finne ut at de er gravide, og i det hele tatt vite om svangerskapet holder før de skal handle inn praktiske ting... Folat er mer uskyldig, det er såpass godt argumentert for, at det er for det det er, men bilbelte så tidlig tar liksom litt kaka tenker jeg!

Selv kommer jeg til å bruke en slik, men jeg kommer til å låne den av en venninne som fikk barn for et par år siden. Jeg skjønner ikke hvorfor jeg skal bruke penger på det selv... Jeg tror jeg kommer til å være ganske forsiktig med slike ting. Er redd for å gjøre noe feil. Vi har prøvd å få barn i tre år, og vi har måttet gjennomgått IVF for å i det hele tatt bli gravide. Jeg tørr ikke ta noen sjanser. Så jeg kommer til å gjøre det jeg kan for å være på den sikre siden. Trafikkulykker er såpass alvorlige, gravid eller ikke.

Noen flere som vil henge seg på, og fortelle hva de tenker??

Kjøpte selv 2 stk i går, brukt på finn. Ble 250 kr for begge.
Er jo ikke vits å ta noen sjangser, trist om man skulle kollidere og babyen i magen dør pga skader. Er jo så enkelt å sikre litt ekstra :)

Jeg tror ikke keg kommer til å bruke dette. Har dere lest inne på trygg trafikks side om dette? De sier at om de virkelig hadd endret stillingen på et godkjent belte så hadde de måttet teste produktet i alle biler. Ved en kollisjon vil belte flytte seg dit det skal være, men at det kan virke på komforten. Jeg legger bare belte på hoften når livmoren kommer over venusberget.

jeg har hørt det er fra andre trimester og ikke andre måned.. da vil det bli etter tre måneder:-) jeg har beltet liggende på loftet etter forje svangerskap og tenker jeg tar det ned når jeg har passert den magiske grensen:-)

Back
Topp