Bil

Mammatil.

Glad i forumet
Augustlykke 2015
Snøkrystallene2021❄️
Vi driver å ser på ny bil nå som nr 3 er på vei. Så, hva slags biler har dere med 3 eller flere barn? Vi må jo ha 3 barneseter, 2 beltestoler og 1 babystol med base + plass til vogn og baggasje. Del gjerne erfaringer!

Sniker fra mai - men vi endte med vw Touran når vi nå venter nr 3 :) de nyeste modellene er større enn de gamle, og vi er veldig fornøyde :)

Vi har Toyota prius plus seven, der er det mulighet med 3 barneseter og mulighet for to ekstra seter i bagasjerommet hvis eldste vil ha med en venn eller to. Som 7 setet er det ikke plass til vogn, men som 5 seter er det god plass :)

Vi har fått for en multivan :wtf: føler meg brått som ei skikkelig kjærring... Men, samtidig veldig deilig med PLASS!!! Vi er mye på tur, lange, korte, fjell, skjø, dykkkgg, båt, telt, etc. Vi får plass til det vi vil ha med :smiley-bounce015

Hm, vi venter vår første- men har en svær labrador. Vurderer Touran, hvis det er plass til både vogn og bikkjebur baki.

Når vi ble trebarnsforeldre gikk vi til innkjøp av en touran. Vi er veldig fornøyd med den:happy:

Vi har Toyota prius plus seven, der er det mulighet med 3 barneseter og mulighet for to ekstra seter i bagasjerommet hvis eldste vil ha med en venn eller to. Som 7 setet er det ikke plass til vogn, men som 5 seter er det god plass :)
Sniker - hvilke seter har dere?

Sniker - hvilke seter har dere?

Vi har ikke prøvd med 3 barnestoler selv enda, da det er nr 3 som ventes i januar. Men det er 3 individuelle stoler i bilen som gjør at det er bedre plass. Bloggeren speiltvilllingene har samme bil, hun var vist den med 3 seter, så det finner du nok hvis du googler :)

Vi testet, venter bare nr 2, men var plass til tre bakovervendte barneseter i en telsa model S (måtte teste med tre ettersom vi har tvillinger i familien og ville være sikre på å ikke måtte bytte vil med en gang :hilarious:) ikke testet med model X, men den er enda større. Har nå plass til hundebur, barnevogn og bagasje i bagasjerommene :happy:

Vi har fått for en multivan :wtf: føler meg brått som ei skikkelig kjærring... Men, samtidig veldig deilig med PLASS!!! Vi er mye på tur, lange, korte, fjell, skjø, dykkkgg, båt, telt, etc. Vi får plass til det vi vil ha med :smiley-bounce015
Vi har tenkt litt på multivan, men synes ingen av de er særlig fine. :bored: Har sett litt på peugeot 5008 suv.

Vi har 3 barn.
Hadde to i beltestol og babysete.
Har Ford galaxy.
Krever ganske brede seter for at barna skal kunne feste beltene til beltestolen alene. I galaxy fikset både 7 og 5 åringen det selv. (så hjalp vi bare med stramming).
Masse bagasjeplass med 5 seter og fremdeles plass til vogn bak med 7 seter oppe.

Vi får barn nummer to (med mindre spådde tvillinger kommer), og to store hunder, så vi har superb med takboks.

Jeg vurderer Peugeot 5008. Sikler på Volvo XC90, men den er svindyr!
Har to labradorer, så jeg må liksom ha en bil med plass til to hunder, barnevogn og bagasje. :wacky:
Og så er det jo kjekt om vi kan beholde bilen når neste barn kommer etterhvert også da. :happy:

Vi har ikke prøvd med 3 barnestoler selv enda, da det er nr 3 som ventes i januar. Men det er 3 individuelle stoler i bilen som gjør at det er bedre plass. Bloggeren speiltvilllingene har samme bil, hun var vist den med 3 seter, så det finner du nok hvis du googler :)
Ja,vi har bilen selv. Men vi skal ha 3 bakovervendt , speiltvillingene har to i beltestol. Må ha en beltestol innen et år, så må tenke litt kreativt tror jeg. Hadde vært lettere hvis beltene ble festa mot døra.

Ja,vi har bilen selv. Men vi skal ha 3 bakovervendt , speiltvillingene har to i beltestol. Må ha en beltestol innen et år, så må tenke litt kreativt tror jeg. Hadde vært lettere hvis beltene ble festa mot døra.

Å sånn ja, da må du nesten dra til forhandler å prøve ulike seter tror jeg :)

Back
Topp