Bil

Nr32024

Betatt av forumet
Augustlykke 2015
Hvilken bil har dere?. Noen som har 3 barneseter baki? Vi skal snart kjøpe ny bil... krav er at det er 3 separate seter baki og ønsker i grunn 4x4 men om den er god på vinterføre kan vi klare oss uten også.
 
Jeg har Kia Sportage 4x4 automat. Jeg elsker den bilen! Så fornøyd med den. Kommer til å kjøpe samme bil neste gang også. Vet ikke om det er plass til tre seter da.
 
VW sharan 4motion :p
Og den nye Peugeot 5008 har også tre separate seter bak (Edit)
 
Last edited:
Ford galaxy :D
De nye kommer med 4x4, men klarer oss godt med kun forhjulstrekk, og her er det skikkelig vinter :happy:
 
Vi har volvo v50 og mitsubishi pajero. Volvoen er knøttliten inni, så der er det trangt for fører og passasjer når det er bilstoler bak. Pajeroen har godt med plass, men isofixfestene sitter for langt inn mot midten til å få tre isofixstoler bak. Med 3x beltemonterte stoler hadde man klart 3 i bredden. Den er i tillegg 'flat' slik at man kan sette stol med støtteben i midten bak.
 
Har Mitsubishi Outlander og den er stor og god bak i selv når setene fremme er langt bak. Usikker på om det er plass til 3 barneseter.
 
Ser mange med tre barn kjøper Ford S-max. Vi har egentlig samme utfordring, så vi lurer på det samme ;)
 
Vil tro det beste er en bil med tre separate bakseter (type s-Max, galaxy, sharan m fl), men de kan også variere i bredden.
Husk at når man går over i beltestol trenger man mer plass for å klare feste og løsne bilbeltet enn man trenger i bakovervendt stol
 
Vi har vw touran (5-seter, men fåes også som 7-seter) og kjøpte nylig peugeot 5008 (7-seter, men ikke nyeste modell)
God plass til 3 bilstoler i begge.
vurderte også s-max og caravelle, men de er dyrere
 
VW Multivan 4x4, 180 hk. Får fire barn på 6 år og ønsker isofix til alle, samt har en stor campingvogn så trenger kraft (og lov) til å dra. Veldig fornøyd. God plass til både store og små, til ekstra passasjerer, og bagasje.
 
Har tre barn. Eldste sitter på pute da. Men har bare en liten Citroen cactus jeg :D funker det :D skal kun kjøpe nytt sete til 6 åringen, må ha ett som er litt smalere bare, ellers vil jeg få plass til alle tre bak :smug:
 
Er også spent på kabalen. 5 åringen og snart 2 åringen sitter bakovervendt. Hun er 6 år ca. når neste baby skal opp i stol Nr2. Vet at det tar mindre plass med tre bakovervendte, men uaktuelt å kjøpe 3 nye bakovervendte, nok med en til slik at vi har i begge biler. Har tre fra før og en beltestol som blir brukt til nøds. :p
 
Back
Topp