Bil......

• Trådstarter Trådstarter trulte
  • Opprettet Opprettet
T

trulte

Guest
vi ventet nr tre og dermed er diskusjonen om bil igang i heimen. Noen tips til hva som er praktisk og grei bil når 3 seter skal ha plass.

Ford Mondeo stasjonsvogn har veldig god plass, både i baksetet og bagasjerom (vi hadde 2011 modell, vet ikke om tidligere modeller er samme str, men regner med det!) Hadde plass til både vogn og bagasje til hele familien i bagasjerommet på ferieturer..
Vi har kikket rundt på mange biler med utgangspunkt på plass, men dette er bilen vi var aller mest fornøyd med. Inkl. kjørekomfort og.. ja.. alt annet egentlig.. :)
Nå har vi byttet til en rimeligere bil, Peugeot 407 SW, så og si samme str, litt kortere i lengden, dermed også litt trangere baki og samme med bagasjerom, men det er fortsatt plass til 3 seter..
Men jeg ville uten tvil gått for ford'en.
Eneste minuset med disse bilene er at de er litt lave, slik at en alltid må bøye seg ned og er litt slitsomt i ryggen når man skal ha barna inn og ut..

Så da ville det kanskje vært bedre med en SUV? (vet ikke hvordan de er på plass inni, da jeg ikke er en super bil-kjenner :-P men dette var hvertfall min mening om de familiebilene jeg har vært borti :-P)

De fleste stasjonsvogner får man plass til 3 barneseter i tror jeg. Vi har en golf stasjonsvogn å får plass til 3 barneseter. 2 bakover(1 baby med base,en 2 åring i Besafe) og en 5 åringen fremover... Dette er jo en bil som ikke er spesielt stor,men alt går! Mn er jo absolutt ikke god plass Baki der m 3 seter!!!

Vi har toyota avensis nå, men må kjøpe ny siden vi også må få plass til 3 barneseter. Vi har sett litt på ford s-max, men den er så sabla dyr.. Toyota previa (tror jeg) har veldig god plass, også liker vi VW Touran :) Aner ikke hvem vi ender opp med, men bilen må ha god plass ihvertfall! :)

Har hørt flere fra jauar 2010 med 3 barn har citroën picazzo og er veldig fornøyde med den!

Takk for tips. Touran har jeg sett på og syns den virker grei, men kanskje sjekke ut Picasso å da:-)

Vi har Ford Mondeo 2011, foreløpig bare ett barnesete i da, men der er utrolig god plass! Kjøpte ny bil etter størrelsen på det store barnesetet (besafe x3 eller noe sånn). Så nå kan mannen både kjøre og være passasjer:p
Stort og godt bagasjerom også :)

Touran!!! <3 Vi har touran, og har GOD plass!! Mini sitter i midten bak, bakovervendt i besafe, og vi foran kan ta seteryggen så langt bak vi bare ønsker, fordi setet hans går akkurat klar i midten der :) Hadde med meg barna til venninna mi her en dag, og da hadde vi to bakovervendte ved siden av hverandre (besafe og britax), og et forovervendt på andre siden! God plass! :D Og simo 487'en til mini går rett inni bagasjerommet uten å slåes sammen!

Touran er ikke så stor som man skal ha det til. Men kommer jo ann på hvor lange dere voksne er?
Vi har hatt Avensis også og det anbefales ikke med 3 barneseter.
Det lønner seg å se etter biler som har 3individuelle bakseter. Disse er som regel litt romsligere i baksetet!
Vi har Ford s-max. Den er stor og romslig, 3individuelle bakseter og god plass i bagasjen! Vår er også 7seter! Dvs at vi har 2seter som ligger under bagasjen som kan slås opp ved behov! Kjempe fornøyd!
Mannen har en Peugeot 307. Denne er ikke like stor å romslig, men den har også 3individuelle bakseter og god plass til 3barn baki!:)

De jeg kjenner med 3 har vel gjerne Ford S-max, Touran og Outlander (Mitsubishi). Ellers er det jo noen som har mer varebiltyper som Hiace (Toyota) og Caravelle (WW).

Kjenner ei som har passat med 3 barn. Men da er det ei som er så stor at hun har sluttet med bilstol for lenge siden. Og mulig nr 2 satt forovervendt.

Jeg har hatt ford mondeo stasjonsvogn 2011, samtidig som min mor og far hadde touran, og må bare si at touran er veldig trang i forhold! Syns ikke det er spesielt god plass i baksetet. Men den har fint med bagasjeplass og den er høyere og enklere å få barn inn og ut av :-)

ellers vil jeg tror S-max har enda bedre med plass, og blir mye mer behagelig å kjøre med på lengre turer og etterhvert som barna blir større :-)

Dette blir jo vår 3. Så tror vi går for noe med mye plass! Eller en s-Max

Back
Topp