Bil

Snickers

Gift med forumet
Hva slags bil kjører du/dere? Hvorfor? Og hva er bra og dårlig med den?
 
Har ein opel vectra stasjonsvogn. Veldig grei bil og kjempe lett å kjøre! emoticon

Koffor... Jo sambo e bilmekaniker og jobba på Sven Kvia og naturlig nok så vart darr då ein opel på oss då! 

 
Men så har an (bilen) ein "hjerneskade" så vindunå går plusteligt ner og turtalviseren og spidometeret går opp og ner og alle lyså blinke av og til! emoticon Ellers: ein veldig god bil! 
 
Ford Focus stasjonsvogn 2001 modell...eller var det 2000 (?) anyways... helt grei bil, god å kjøre :) eneste er at den kan være litt vanskelig å få i revers..
 
hvorfor den bilen? vel, etter at det var en liten brann i gammel bilen min, så var dette den beste å få tak i til en nogenlunde ok pris! sammenlignet med min forrige bil, som var en VW Golf -88 modell, så er denne en drøm ;) så fikk jeg høre av en mekaniker kompis at denne bilen er blant de bilene som er minst feil på, og som de har minst inne av på verkstedet
 
Audi A6 :) Fordi den er stor og romslig, sprek å se på :D , fantastisk å kjøre og stor motor så den er sterk, rask, kommer seg frem overalt og lager kul brummelyd når den drar på :P hehe.. Er 2,4 liter V6 motor :)
 
Nettopp fått BMW 520 DAT 2008. Det er vel drømmebilen, og et merke vi begge har hatt tidligere ;) Sprek og tøff, med skinnseter. Super å kjøre, med sensor foran og bak, samt synes at bluetoothen er genial! Ikke sideairbager bak :/
 
Vi kjører en stor bil selv, en BMW X5. Stor, sprek og rask, også er det en dieselbil.----og knallgod å kjøre! Man har god oversikt og den kommer frem omtrent overalt. Det er en SUV, for dem som ikke klarer å se den for seg.! Men jeg har fått det for meg at jeg vil ha en 7-seter.......



................muligens en FORD S-max???? Blir det teit, det?
 
"konebilen" er en ford mondeo stasjonsvogn 2010 modell, elsker den! Og den fantastiske plassen! Før hadde vi audi A4 og trodde den var stor, men vi syntes den blei for trang, selv bare med en :O 

Sambo kjører bmw 3 serie stasjonsvogn, 2002 modell, det er og en god bil. Han kjører mye hver dag så han må ha en god bil som tåler og slites. Ville ikkje bruke en helt ny bil til det.. Fordel er at Thomas fikser bilen sjøl. 

Snickers: sambo ville drept deg om han visste at du ville bytte ut den bilen dere har med en ford, men det er hans smak. Han liker ikkje 7-seter og han elsker bmw.. Eg kan forstå at du vil ha en større bil, men bmw x5 er sinnsyk stilig då! 
 
Ja, X5 er en knallkul bil! I know!!!! Men, nå som vi har 3 barn så er det aldri plass til flere....liksom....aldri en kompis av eldsten eller noe......men-----vi kommer nok til å ha X5`en en stund til uansett, altså! Den er knallgod!
 
Jeg kjører en Mitsubishi grandis (2007) jeg:) Stor og romslig 7-seter. Er meget fornøyd med den, den fungerer til alt - så skal dere ha 7-seter vil jeg absolutt anbafale den:)

Menneh..neste uke bytter jeg den ut med en Chevrolet captiva (2010). Egentlig bare fordi jeg ville ha 4wd, slik at vi kommer opp til hytten. Men det er en fem-seter da, jeg er litt spent på om overgangen fra syv til fem seter blir veldig irriterende (med tanke på mindre fleksibilitet), men det vil jo tiden vise. Chevroleten er jo også en stor bil:)
 
Snickers: eg skjønner, eg er helt enig med deg =) Men Thomas lurte på om ikkje det fantes x5 som sjuseter no, men det veit kanskje du mer om? Er veldig okei å ha plass til flere, f.eks venner av ungene ja.

 


RLD skrev:
Snickers: eg skjønner, eg er helt enig med deg =) Men Thomas lurte på om ikkje det fantes x5 som sjuseter no, men det veit kanskje du mer om? Er veldig okei å ha plass til flere, f.eks venner av ungene ja.


Jepp....det er nettopp det....men nå er det jo vinter og mindre aktiviteter ute, så vi stresser ikke.....

Ja, jeg har hørt at det e\finnes X5 som 7 seter, men da har vi jo nada bagasjerom igjen.....

 
Audi A3, 3dørs. Egentlig fornøyd med selve bilen da! :)

MEN ET HELVETE PÅ JORD når det gjelder barneseter, inn og ut med barn og barnevogn, bekkenløsning, skranglete kropp og så og så og så...

Så ja, jeg kikker etter ny bil, he he he!!!
 


Trone skrev:
Audi A3, 3dørs. Egentlig fornøyd med selve bilen da! :)

MEN ET HELVETE PÅ JORD når det gjelder barneseter, inn og ut med barn og barnevogn, bekkenløsning, skranglete kropp og så og så og så...

Så ja, jeg kikker etter ny bil, he he he!!!


Ja, det skjønner jeg kan være et ork!!! Det med tre dører, altså!! Hehhehehehe!
 
Vi har passat 2004 modell, diesel med firehjulstrekk. Bra bil, men ønsker meg en nyere og finere en ;)
 
toyota avensis 2007, standard familiebilen
fonøyd, kjører nesten 40 000 i året med den, bruker den som pendlerbil til jobben og den går fint enda (gått 200 000 nå)!
 


Snickers skrev:
Vi kjører en stor bil selv, en BMW X5. Stor, sprek og rask, også er det en dieselbil.----og knallgod å kjøre! Man har god oversikt og den kommer frem omtrent overalt. Det er en SUV, for dem som ikke klarer å se den for seg.! Men jeg har fått det for meg at jeg vil ha en 7-seter.......



................muligens en FORD S-max???? Blir det teit, det?


Vi har en Ford S-Max, og DIGGER den!! Eller, EG har, den er MIIIIIIIN! Hehe.....
Det er den beste bilen eg noensinne har kjørt!! :o)
 


Snickers skrev:
Vi kjører en stor bil selv, en BMW X5. Stor, sprek og rask, også er det en dieselbil.----og knallgod å kjøre! Man har god oversikt og den kommer frem omtrent overalt. Det er en SUV, for dem som ikke klarer å se den for seg.! Men jeg har fått det for meg at jeg vil ha en 7-seter.......



................muligens en FORD S-max???? Blir det teit, det?


Eg og har lyst på 7 setar:P Har lyst på sånn pappa har, faktisk :P uten at eg veit kalla det er... 7 setar, og bakseta kan flyttes fram og tilbake, så det vil vere gooood plass til 2 bakovervendte seter ;D
 
VW Passat 2001 mod. Fordi det var det vi hadde råd til da vi MÅTTE ha ny bil i sommer, pluss at det var det mannen hadde mest lyst på der og da :)
 
Back
Topp