Bil til småbarnsfamilie

Venessiela

Forumet er livet
VIP
Himmelbarn
Maiblomstene 2017
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Blir jo mye smak og behag her, men spør likevel. Hvilken bil vil du anbefale for en småbarnsfamilie?

Jeg er gravid med vårt første barn og vi vurderer nå ny bil (altså relativt ny bruktbil :p) da vår er ganske gammel og ikke har isofix. Vi satser på å sette i gang prøvingen på nr.2 veldig raskt etter første kommer, så det må være god plass til 2 barneseter i bilen.

Ønsker oss en solid og god bil med god plass til en relativt rimelig pris som vi kan ha i mange år fremover.

Jeg er veldig fornøyd med min touran. Har syv seter, og god plass til tre seter side om side :) Og da mer plass til venner om jeg skulle trenge det. Og har kjempegod plass i bagasjerommet til barnevogn og diverse. Men anbefaler deg å prøve forskjellige biler for å finne det du/dere trenger ;)

Vi har Ford S-max, og er veldig godt fornøyd.

God plass mellom seterader; jeg kunne komme meg inn i midten bak selv med et besafe-sete bakovervendt i veien ;-)
(jeg er ikke så stor, og da var førersetet langt frem, men)

Har også fått med oss et middels hundebur, og to barnevogner pluss annen bagasje. Vi har takboks/skiboks i tillegg som rommer ganske mye.

Her satt også samboer i midten bak når vi hadde et bakovervendt og et babysete. Og han er 188 lang og ganske kraftig. Så baksetet har 3 individuelle seter som kan flyttes fremover og bakover for å gi mer eller mindre plass i bagasjerom eller baksete.

Vi er veldig fornøyde med vår Ford Mondeo. God plass både foran og bak samt i bagasjerommet.

Når vi hadde 2 barn hadde vi en Ford Mondeo og den var super! God plass til to barneseter i baksetet og stort bagasjerom om man har stasjonsvogn. Den ble desverre for liten når nr 3 kom, så da måtte vi bytte da. Hadde hatt den enda om det ikke var for nr 3 :)

Med et og to barn hadde vi anvensis stasjonsvogn. Med tre har vi s max

Skoda superb er vel den største og romsligste stasjonsvognen på markedet. Tror ikke de er så voldsome priser på heller.

Vil man ha en rimelig og god bil er Skoda Superb helt super, det er danseplass i den (dog den nyeste modellen). God plass til bakovervendte seter og god plass i bagasjerommet :)

Blir jo mye smak og behag her, men spør likevel. Hvilken bil vil du anbefale for en småbarnsfamilie?

Jeg er gravid med vårt første barn og vi vurderer nå ny bil (altså relativt ny bruktbil :p) da vår er ganske gammel og ikke har isofix. Vi satser på å sette i gang prøvingen på nr.2 veldig raskt etter første kommer, så det må være god plass til 2 barneseter i bilen.

Ønsker oss en solid og god bil med god plass til en relativt rimelig pris som vi kan ha i mange år fremover.
Vi har Ford S-max, og er veldig godt fornøyd.

God plass mellom seterader; jeg kunne komme meg inn i midten bak selv med et besafe-sete bakovervendt i veien ;-)
(jeg er ikke så stor, og da var førersetet langt frem, men)

Har også fått med oss et middels hundebur, og to barnevogner pluss annen bagasje. Vi har takboks/skiboks i tillegg som rommer ganske mye.

Her satt også samboer i midten bak når vi hadde et bakovervendt og et babysete. Og han er 188 lang og ganske kraftig. Så baksetet har 3 individuelle seter som kan flyttes fremover og bakover for å gi mer eller mindre plass i bagasjerom eller baksete.
Enig i denne. Vi hadde Ford s-Max, men byttet til Ford galaxy pga. større hundebur og ville ha litt mer "rett bak" bagasjerom.
I begge bilene er det vanlige seter i baksetet, noe som gjør at voksne faktisk sitter behagelig bak. Og det hender jo man må bak. En kamerat av oss satt på med et vennepar i deres stasjonsvogn til et sted og vår bil tilbake. Han kunne ikke skjønne hvorfor han ikke satt på med oss begge veiene, for det var så enormt god plass. En annen ting også med bilene er at du setter deg INN i bilen, istedenfor "ned mot veien".

Back
Topp