Bil tema barnerom

Babydrøm

Glad i forumet
Holder på å planlegge soverom til en på nesten 7 år. Han elsker biler. Noen idéer? Tenker blå og grønn som fargetema:cool:

Ikke noen spesifikke ideer, men siden han er 7 ville jeg passet på å ikke laget det for barnslig.

Ville kanskje holdt meg til en farge, men brukt ton i ton (mørkere og lysere av samme fargetone), og så stylet rommet ganske røft/kult. Kanskje hatt hyller der bilmodellen han liker eller fler var stilt ut. Om han liker racerbiler så kunne man pyntet med racerbilflagg eller vimpler, osv. Altså at pynt og styling hovedsakelig er det som gjør at temaet blir bil. :)

Ikke noen spesifikke ideer, men siden han er 7 ville jeg passet på å ikke laget det for barnslig.

Ville kanskje holdt meg til en farge, men brukt ton i ton (mørkere og lysere av samme fargetone), og så stylet rommet ganske røft/kult. Kanskje hatt hyller der bilmodellen han liker eller fler var stilt ut. Om han liker racerbiler så kunne man pyntet med racerbilflagg eller vimpler, osv. Altså at pynt og styling hovedsakelig er det som gjør at temaet blir bil. :)

Enig! Her malte vi rosa rom med ballerina når hun var syv, og det ble «barnslig» bare etter ett år.. :) så mindre styr med innredning enn maling :)

Helt enig med deg, vil ikke ha det for barnslig. Grunnen til fargevalget, er at vi har et stort kanvas fra kremmerhuset. Det med Cuba bilen på. Så tar utgangspunktet i de fargene. Vi leier, så kan ikke male. Men mangler litt dekor som kan løfte rommet. Veggene er beige hvite. :)

Back
Topp