Bil som passer tre barn?

calendula_

Betatt av forumet
Vi må nok bytte bil når babyen kommer. Veit det er lenge til, men det snHar to barn fra før av. Eldste bruker ikke sete lengre, og yngste må nok over til bilpute snart siden hun straks har vokst ut av beltestolen.
Uansett er det for trangt til et babysete i tillegg til to store barn. Hvilke biler har «full bredde» i midterste sete bak? Eller hvilke biler er gode 7-setere?

Tesla er uaktuelt, men vi foretrekker elektrisk eller hybrid.

Du har jo f.eks. Hyundai Ioniq 5. Den skal jo ha plass til 3 barneseter ved siden av hverandre i teorien. Vi vurderte den bilen sist, men endte med å kjøpe en bil i en størrelse mindre (Kona) siden vi ikke har behovet for en større bil enda. Foreldrene mine har kjøpt den Ioniq 5.

Mener Volkswagen ID.4 er i samme type bilstørrelse også.

Vi har en Dodge, 7-seters, og en liten Ford (som vi ikke kan bruke nå når vi får et til barn, men den er grei å ha når mannen skal på jobb etc). Vi har hund og så synes vi det er veldig høvelig å ha god plass i bilen. Vi kan lett kjøre med søppel, hente møbler, vi har plass til ekstra barn i bilen hvis en venninne eller to skal være med hjem fra barnehagen, osv. :)

Ulempen med Dodgen vi har er at den bruker myye drivstoff, så langturer blir fort dyrt.. Vi får enten droppe roadtrips på somrene eller kjøpe ny. Jeg skal følge med her, kanskje vi finner en god bil som passer til oss. :joyful:

Tror BMW har eller kommer ut med en ny suv i elektrisk :happy:
Vi solgte nettopp vår bmw ix3 (suv), de er ganske små, og har veldig lite midtsete. Langt ifra vanlig størrelse :hungover: Vurderte den nye, men den er ikke særlig stor. Så den på utstilling :hungover: Men elsker bmw, alltid hatt - men nå gikk pris og størrelse foran :bag:
Så vi har nettopp kjøpt Zeekr 001, den er sykt bred og veldig lang. Midtsetet er rimelig bredt ifht andre biler. Men ikke så høyt under taket. Bagasjerommet overraskende stort. Mye større plass inni enn den vi hadde.

Min venninne har Zeekr x7, som er SUV. Den har tre isofix. To bak og en foran.

Last edited:
Takk for tips og erfaringer! Det viktigste er i hvert fall isofix til baby.

Bilen vi har i dag er en liten Opel ampera, men det er liksom ikke plass til noen mellom barna mine i dag. Er så åpenbart at vi trenger bedre plass. :laughing002

Back
Topp