Jeg har bakovervendt og nytt som kriterier, hvis vi skulle hatt ett brukt sete måtte det ha vært etter noen vi kjenner sånn at jeg hadde vist at det ikke hadde vært med på noen kolisjon og at det var forholdsvis nytt.
Selv har vi en besafe iZi combi x3 etter knerten, har vært veldig fornøyd med det, eneste minus er at knerten har hengt veldig med hodet når han har sovet, men det løste vi med å rulle sammen en klut og putte under haka hans :) (vi har bratte seter i bilen). Nå har knerten fått en Britax Muti-tech der sitter han mye bedre når han sovner, den er romsligere og kanskje derfor bedre egnet til et litt større barn (?) Minuset med denne stolen er at det er vanskelig å få strammet (i hvertfall den vi har), Grunnen til at vi valgte en annen enn besafen er at det ikke var plass til den bak førersete da den er ganske så romfrekk.
Begge våre seter kan brukes begge veiene, vi valgte dette fordi det i farmoren og farfarens bil kun er mulig med forovervendte seter, så hvis de skal sitte på med dem er det greit å kunne bruke setene vi har, men dette har så langt ikke vært aktuelt så setene blir kun brukt bakovervendt.
Her er det nok en stund enda før vi trenger å bytte sete, men guttene får et nytt søskenbarn i juni/juli og da skal hun få låne sete så bytter da tenker jeg :)