Bil sete nr 2

Veron

Glad i forumet
Vi må snart, veldig snart kjøpe nytt bil-sete til mini. 
Så jeg lurer på hvilket bilsete har/vil du kjøpe? merke?pris?brukt eller nytt?
Førnøyd? og hvorfor?  

Jeg har bakovervendt og nytt som kriterier, hvis vi skulle hatt ett brukt sete måtte det ha vært etter noen vi kjenner sånn at jeg hadde vist at det ikke hadde vært med på noen kolisjon og at det var forholdsvis nytt.

Selv har vi en besafe iZi combi x3 etter knerten, har vært veldig fornøyd med det, eneste minus er at knerten har hengt veldig med hodet når han har sovet, men det løste vi med å rulle sammen en klut og putte under haka hans :) (vi har bratte seter i bilen). Nå har knerten fått en Britax Muti-tech der sitter han mye bedre når han sovner, den er romsligere og kanskje derfor bedre egnet til et litt større barn (?) Minuset med denne stolen er at det er vanskelig å få strammet (i hvertfall den vi har), Grunnen til at vi valgte en annen enn besafen er at det ikke var plass til den bak førersete da den er ganske så romfrekk.

Begge våre seter kan brukes begge veiene, vi valgte dette fordi det i farmoren og farfarens bil kun er mulig med forovervendte seter, så hvis de skal sitte på med dem er det greit å kunne bruke setene vi har, men dette har så langt ikke vært aktuelt så setene blir kun brukt bakovervendt.

Her er det nok en stund enda før vi trenger å bytte sete, men guttene får et nytt søskenbarn i juni/juli og da skal hun få låne sete så bytter da tenker jeg :)

Vi skal kjøpe nytt sete til storesøster når den tid kommer. Hadde håpet vi skulle klare oss til høsten, for jeg vil ha alle ungene bakovervendt lengst mulig. Eldstesnuppa ble nettopp fire år. Men når vi skal ha Plutta over i større sete er det ikke plass til tre bakovervendte lenger. 

Vi har Besafe izi Kid x3 og Besafe izi Combi x3 til de to største. De ser makne ut, men Combisetet kan snus. (Vi skulle ha to kid-seter, men ekspeditrisa plukket feil på lageret) Plutta kommer til å bruke ett av disse etterhvert. 

Her er sete så lite til mini at vi var idag og kjøpte nytt, og etter mye og om men bestemte vi oss for besafe iZi combi x3. Vi har kjørt en tur med det og er fornøyd så langt! :)

Vi byttet sete til mini da han var 4,5 mnd. Han satt ikke noe godt i babysetet fra acta graco, og bilturene var et mareritt! Vi kjøpte BeSafe Izi combi x3, og har vært superfornøyde fra forste kjøretur! Ingen sure miner fra mini, og den geniale lille puten man kan bytte ut i setet, gjør at det kan brukes fra ca 4 mnd :D Også er mini over gjennomsnittet stor...

Vi fikk bilsetet av svigers, og det vi valgte er Besafe izi combi x3 

Vi har ikke byttet enda, småen sitter fortsatt veldig godt i babysetet. Når vi nærmer oss å måtte kjøpe nytt sete kommer vi til å gå inn på http://forbrukerportalen.no/Tester/2011/alle_barnesete-testene_pa_ett_sted og finne de setene som har gjort det best i test (merk at det ikke er slik at seter testet i 2011 nødvendigvis er bedre enn seter testet i 2009, det er totalsummen du må sammenligne for et sete blir aldri testet mer enn en gang). Vi kommer til da til å gå for et av de beste bakovervendte setene og sjekke at det passer fint i bilen før vi kjøper. Kravene her er altså bakovervendt og nytt, vil ikke ha brukt bilsete uansett hvem som har eid det.

Back
Topp