Bil og familieøkning

Nordlys2018

Forumet er livet
❤️ Septemberlykke 2020 ❤️
Synes det var en interessant tråd, så jeg slenger den ut til oss Junidamer og:
Hva slags bil har du? Er du fornøyd? Og må du ev. kjøpe ny til familieforøkelsen? :)

Bilen vi bruker til daglig (peugeot ion, el bil) blir for liten når familien øker. Så jeg vil helst kjøpe ny. Det er kun fire seter i den, så med to barn, hund og to voksne går ikke det... Min mann vil ikke bytte ut bilen, han sier vi heller kan bruke den andre bilen om alle skal ut på tur... Men jeg er veldig glad i å bruke el-bilen, og den andre bilen blir så veldig stor synes jeg

Vi har en Ford Mondeo stasjonsvogn og en Renault Zoe (el-bil) rekner med vi klarer å få plass til begge barna og oss voksne i bilene (selv om det kanskje kan bli litt trangt for mannen på nærmere 2 meter med bilstol bak seg, kan være vi må slå av airbagen på Zoe’en og har ene barnestolen fremme)

Vi har subaru Forester, plass til både barn, vogn og gigantisk hundbur om vi ønsker.

Volvo xc60. Har bare en fra før, så tror den holder :D

Største bilen er Ford mondeo, men det blir trangt med tre stykker i baksetet der selv om den er stor. Usikker på hvordan vi skal løse det.

Vi har Land rover discovery 3 og er nå i bytte av bil nr 2 siden den blir for trang for 3 barn :)

Har en E-Golf. Har ikke planer om å bytte den ut. Aner ikke om jeg får plass til vogn der. Kan telle på en hånd hvor mange ganger jeg hadde behov for å ha vogn i bilen sist, så det går nok bra. :)

Vi har en Volvo v40 cross country. Blir plass til et barnesete og hunden, men blir nok trangt når vi skal på hytta. Mulig det blir en skiboks. Til nr 2 må vi ha ny bil [emoji4]

Har nettopp kjøpt en Volvo V70 2013 modell, god nok plass tenker jeg til 2 barn, 2 voksne og en hund + vogn. Men skal vi på langtur med vogn må vi få kjøpt oss takboks! ;-)

Har en E-Golf. Har ikke planer om å bytte den ut. Aner ikke om jeg får plass til vogn der. Kan telle på en hånd hvor mange ganger jeg hadde behov for å ha vogn i bilen sist, så det går nok bra. :)

Jeg har hatt e-golf og fikk akkurat plass med barnevogn, men ikke stort annet :)

Vi har subaru Forester, plass til både barn, vogn og gigantisk hundbur om vi ønsker.

Det har vi også. Helt fint til vanlig, men vi fyller den godt opp når vi skal på langtur. Blir nok takboks etterhvert.

Har Ford S-max 7-seter. ELSKER den! goood plats till tre stoler med isofix i baksetet, noe som vi trenger med tre st under 4 år, plus extraseten bakerst när bonussonen är på besök annenhver helg. Må bli takbox om vi skal på bilferie men det blir ikke sommeren 2019 :p Bil nr to er kun til/fra jobb så där är ikke barneseten.

Vi kjøpte en Opel Zafira 7 seter da vi ventet lille gutt, og det går fint når småtten kommer også,,, men må nok ha en ekstra takboks, så vi får med vogn til begge småtassene. :)

Jeg også. Det er vertfall plass til brio next go! Vogn. Og koffert i tillegg.

Ettersom jeg venter barn nr fire er oppgradering til 7seter blitt en realitet:p Noen som har noen bra tips til bil med go plass? Må jo ha plass til vogn i tillegg også:hilarious: Ser for meg det kan bli utfordrende o_O

Det har vi også. Helt fint til vanlig, men vi fyller den godt opp når vi skal på langtur. Blir nok takboks etterhvert.
Mannen min er fast bestemt på at hvis man trenger takboks har man for liten bil :p

Mannen min er fast bestemt på at hvis man trenger takboks har man for liten bil :p
Jeg er egentlig enig der!
Vi kommer til å bytte den andre bilen snart, så da blir det nok noe med større bagasjerom. Vant til uendelig plass i en gammel volvo, så det tar tid å legge av seg vanen med å dra med seg halve huset på tur ;)

Jeg har en Mazda CX-5 med god plass til både barnesete, hundebur og vogn [emoji4] Mannen har en Audi A6 som også har god plass til både hund og barn.

Bil med mye plass har alltid vært en prioritet her i heimen, bortsett fra mannens bil nr 2 som er en Porsche 911. Jeg hadde en Toyota Yaris for noen år siden. Fikk plass til hund og bagasje, men gosh så frustrerende det var å alltid måtte låne en større bil dersom jeg skulle på IKEA feks. Stor bil er alfa omega! [emoji4] Liker å være selvstendig og få gjort akkurat det jeg vil når jeg vil, med hele familien på slep.

Back
Topp