Bil og bilstoler på barn nr 2

NinaBeate88

*jente nov-12* *venter en liten i des-14*
Flere som får problemer med plass av bilstoler? ;-! P
Vi har ei på 19 mnd som sitter bakover i bisafe kombi. Det setet er stort i seg selv så eg får akkurat plass da mitt sete er dratt helt frem (passasjer).
På desember mini starter vi med maxi cosi med base. Har ikke prøvd det bak sjåføren ennå men regner med å få plass til mannen forran :-P
bisafen får vi ikke plass til bak sjåføren..så vi e jo tilbake til dette problemet når denne i magen skal bytte sete til høsten en gang (vi bytta da jenta var 9 mnd da vi hadde så mye problemer med å kjøre bil. Ingen problemer etter setebytte ;-) ) for da blir det jo to store seter baki :-) er fornøyde med bisafe men må vel vurdere et som tar mindre plass til neste man da kanskje ;-)
problemet er jo løst viss vi snur jenta..Da ho 3 år i november. men vil jo gjerne ha henne bakover så lenge det er anbefalt..til 4 år :-/ men ja..

Så eg lurer veldig hva gjør dere som har to tette eg? Får dere plass til alle setene i bilen? :-p åssen bil har dere?

Vi har en stasjonsvogn opel insignia 2009 mod. Den er jo stor syns eg men med disse store setene blir jo bilen liten..iallfall siden mannen ikke får plass.
Kanskje kjøpe en kassebil :-P hehe

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Last edited:
Med samboer sine to gutter (på 4 og 5 når lille kommer), så må vi ha 3 bilseter når lille kommer. Jeg vil jo gjerne ha sete med isofixbase mini, og da må vi ha han/hun på en av sidene. Da tror jeg det blir vanskelig å få plass til besafesetet til guttene hans i midten (har Mazda cx5).. Hm.. Ikke enkelt det der, jeg føler det er tryggere med kanskje han største i midten og lillen på sida, også med tanke på å løfte inn/ut. Noen som har erfaring med dette? :)

Vi har ei på 19 mnd som sitter bakover i bisafe kombi. Det setet er stort i seg selv så eg får akkurat plass da mitt sete er dratt helt frem (passasjer).
På desember mini starter vi med maxi cosi med base. Har ikke prøvd det bak sjåføren ennå men regner med å få plass til mannen forran :-P
bisafen får vi ikke plass til bak sjåføren..så vi e jo tilbake til dette problemet når denne i magen skal bytte sete til høsten en gang (vi bytta da jenta var 9 mnd da vi hadde så mye problemer med å kjøre bil. Ingen problemer etter setebytte ;-) ) for da blir det jo to store seter baki :-) er fornøyde med bisafe men må vel vurdere et som tar mindre plass til neste man da kanskje ;-)
problemet er jo løst viss vi snur jenta..Da ho 3 år i november. men vil jo gjerne ha henne bakover så lenge det er anbefalt..til 4 år :-/ men ja..

Så eg lurer veldig hva gjør dere som har to tette eg? Får dere plass til alle setene i bilen? :-p åssen bil har dere?

Vi har en stasjonsvogn opel insignia 2009 mod. Den er jo stor syns eg men med disse store setene blir jo bilen liten..iallfall siden mannen ikke får plass.

Hvis dere får maxi cosin bak sjåføren og får brukt det til lillen er 9 mnd så er det ikke så lenge igjen før jenta deres er 4 da? :)

Vi har nett kjøpt nytt sete til frøkna på snart 11 mndr og då kjøpte vi britax dualfix, d tar ca like stor plass som maxi cosi bilstol m isofixbase :)
Men hvis du går på babyshop sin side kan du lese om størrelsen på de forskjellige bilstolene i gruppe nr 2 :)

Vi har og et besafe izi plus d tar 93 cm plass fra seterygg til seterygg, D nye tar 76,5 cm, ganske stor forskjell ;)

julibaby2013 & desemberbaby2014 ♡

Med samboer sine to gutter (på 4 og 5 når lille kommer), så må vi ha 3 bilseter når lille kommer. Jeg vil jo gjerne ha sete med isofixbase mini, og da må vi ha han/hun på en av sidene. Da tror jeg det blir vanskelig å få plass til besafesetet til guttene hans i midten (har Mazda cx5).. Hm.. Ikke enkelt det der, jeg føler det er tryggere med kanskje han største i midten og lillen på sida, også med tanke på å løfte inn/ut. Noen som har erfaring med dette? :)
Oj tre seter ja! Ja ville vel tru det er enklest å ha den minste på siden for e vel ikke så lett å setet inn i bilen over de store.. men ja plassen blir jo kinki da.. ikke lett det der da! :-/

Vi har nett kjøpt nytt sete til frøkna på snart 11 mndr og då kjøpte vi britax dualfix, d tar ca like stor plass som maxi cosi bilstol m isofixbase :)
Men hvis du går på babyshop sin side kan du lese om størrelsen på de forskjellige bilstolene i gruppe nr 2 :)

Vi har og et besafe izi plus d tar 93 cm plass fra seterygg til seterygg, D nye tar 76,5 cm, ganske stor forskjell ;)

julibaby2013 & desemberbaby2014 ♡
Ja det var stor forskjell! Smart å skjekke :-) trur vi må prøve seter før vi kjøper ;-)

Vi har samme problemet her, storebror på 2 sitter i besafe izi plus bak meg, lillebror i maxicosi med base bak førersetet. Har en passat, 04-modell. Går greit med babysetet bak fører, men med besafe må setet heeelt frem så det er håpløst å plass til å kjøre - enda er vi bare i underkant av 1.60 og 1.70 høy! Vet ikke helt hva vi skal gjøre når lillebror må bytte sete, må vel bare prøve ut besafe-setet i flere biler så kanskje vi finner en med bedre plass, er veldig fornøyd med det setet så ønsker i utgangspunktet at lillebror får samme!

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Trenger 3 seter jeg også :-S tenkte å sette den største i midten og de andre på sidene. Prøvde meg med 3 seter baki og det gikk faktisk. Ikke akuratt drn beste plassen, men det funker. Har audi Q7. Satser også på å kjøpe et nytt mindre sete til minsta som er mindre en det vi har hatt tidligere...

Jeg har familiekontainer (les: caravelle), så her tror jeg det meste går :-P

Sent from my GT-I9295 using BV Forum mobile app

Vi har Peugeot 5008 med tre separate bakseter som alle har isofix bak. Så det går nok fint med tre setet bak. Tipper vi kommer til å snu storesøster når minsten skal over i sete to-da vil hun være rundt 5 år. Når minsten kommet så blir det ett maxi-cosi, en britax maxway og en acto graco belogic baki og grei plass til oss framme :)

Sent from my GT-I9295 using BV Forum mobile app

vi har en volkswagen passat stasjonsvogn.
Her blir det også 3 seter, men usikker på hvordan jeg gjør det med plassering og hvordan vi skal få plass.
Elste på snart 4 har vi snudd pga at hun var veldig plaget med bilsyke. Lillebror har acta graco sete nr 2. Som er bakovervendt. Håper å ha han den veien så lenge som mulig. Den lille i magen får også et acta graco sete som står i en base. Veldig spent på plassen, men må vel bare prøve oss frem.

Back
Topp