Bil og bilstoler 3 barn

strikkemy

Forelsket i forumet
Maiblomstene 2020
Marsboerne 2023
Hei!

Når tredjemann kommer i februar har vi en (straaks) treåring, en femåring og tredjemann da. Ønsker derfor innspill til bil og evt bilstoler?

Nå har vi mercedes, og det skal nok mye til før vi ser på andre merker Men gjerne kom med innspill og tips/erfaringer. Bilstolene jeg har til barna nå er axkid one, og far har maxway plus.

Vi har falt på at vi må kjøpe ny bil med mer enn 5 seter :hilarious:

Har en Ṣ̌koda kodiaq og en Audi Q4, og håper på å kunne beholde begge når tredjemann kommer. :dead: Har pr nå et bakovervendt og en beltestol. Regner med å bytte ut axkid one med et beltemontert sete, og håper å kunne beholde beltestolen. I verste fall får et barn sotte foran og en voksen bak når alle skal med :hilarious:

Tre bakovervendte er null stress i de fleste biler. Utfordringen er babystol og beltestol. Ville i alle fall ventet med å snu eldste til yngste er ferdig med babystolen. Kjenner ikke til bilen, men MAxWay i midten er et veldig godt utgangspunkt for det meste. One må du nok regne med å bytte ut med en beltemontert stol. Ville sett på Axkid Minikid. Også ville jeg begynt med å prøve en Cybex babystol ved siden av. Ikke sikkert det går, men det er en start. Kan være du må jakte på en veldig smal babystol.
Har du isofix i forsetet?

Tror nok også vi må ha ny bil… noen med mercedes her og tre barn?

Jeg ser at i midten på bilen nå (glk) er det ikke sjans med en smal bilstolpute en gang, så tviler på at det går med bilstol (verken framover eller bakovervendt).

Hei!

Når tredjemann kommer i februar har vi en (straaks) treåring, en femåring og tredjemann da. Ønsker derfor innspill til bil og evt bilstoler?

Nå har vi mercedes, og det skal nok mye til før vi ser på andre merker Men gjerne kom med innspill og tips/erfaringer. Bilstolene jeg har til barna nå er axkid one, og far har maxway plus.
Har en Skoda superb med to bakovervendte beltefestede besafe stretch som psudotvillingene er tenkt at skal bruke til de er ca. 7 år. Nå passer basen til babystolen og stol i isofixen på millimeteren. Testet beltefestet babystol et par dager i baksetet, men syns det ble for kronglete. Dører kan ofte ikke åpnes så mye fordi det er trangt på parkeringsplasser, og da blir det pludrete å holde på med beltet. Og skulle jeg ta han ut bare for å amme, måtte jeg tre han ut og inn og det ble bare styr. Hadde nok hatt beltefestet babystolen foran, om vi ikke hadde hatt plass til å bruke isofix-festet baki.

Bil nr. 2 er en Skoda Elroq. Vi har ikke testa base baki den, men da vi lånte en Enyaq til prøvekjøring testet vi tre bakovervendte barnestoler som var beltefestet. Det var plass, men det var fem cm. smalere i baksetet enn på Superben. Antar at det derfor ikke er plass til base ved siden av de to andre baki Enyaqen og derfor heller ikke i Elroqen som er samme bredde inni. MEN, Elroqen har standard isofix i passasjersetet foran. Så når vi har skaffet oss en base til (gidder ikke flytte over den ene i hverdagen), så setter vi han der. For dem som vil, så er det plass til å beltefeste babystol baki Elroqen (og Enyaqen) sammen med to barnestoler.

Det er god plass til tre bakovervendte beltefestede barnestoler i superben, og akkurat passe med to stretch og én besafe izi puls x1 i Elroqen. Stretch er én cm smalere enn izi plus x1.

Tror nok også vi må ha ny bil… noen med mercedes her og tre barn?

Jeg ser at i midten på bilen nå (glk) er det ikke sjans med en smal bilstolpute en gang, så tviler på at det går med bilstol (verken framover eller bakovervendt).
Hvilke stoler har du i dag da? Og hvilken bil?

Mercedes glk. Axkid one x2, og i den andre bilen max way plus x 2.
Med to One skal det mye til for at du får plass til en person/bilstol i mellom. Med MaxWay bør det gå i de fleste biler. Men da gjerne med en MaxWay i midten.

Med to One skal det mye til for at du får plass til en person/bilstol i mellom. Med MaxWay bør det gå i de fleste biler. Men da gjerne med en MaxWay i midten.
Jaa okei! Vi må nok se på det ja.. har sett litt smått på mercedes gl nå.. Hmm

Back
Topp