Bil med stor plass

Mrs.B

Glad i forumet
Febbisbebbis'18
Påskekyllingene 2020
❤Januarlykke 2022❤
Trenger tips til biler med god plass. Har fra før Audi Q5 og VW Touran. De er jo greie biler sånn sett men jeg føler barnesete tar all plass og i bagasjerommet på audien er det kun plass til en barnevogn, ingenting annet. Blir jo snart to seter i hver bil og får helt noia av å tenke på at setene vil ta all plass. Husker en i familien hadde en VW Sharan for mange år siden men er det andre sånn type biler der ute?

Galaxy og s max er det mange som har. Jeg har selv touran med 3 barn og to vogner.går helt fint det.

Galaxy og s max er det mange som har. Jeg har selv touran med 3 barn og to vogner.går helt fint det.
Ja det blir audien som ryker hvis jeg finner en annen bil. Touranen er gammel men den duger iallefall.

Vi har en opel zafira. Den har 7 seter og litt plass i bagasjerommet. Den er ca like stor som touranen. Det vi liker best med opel er at man kan mekke å skru litt på den selv også. Må ikke inn på verksted hele tiden. Men da har jeg også en mann som er flink å skru på biler. Vet vi blir å få litt plass mangel selv med den bilen, om vi ender opp med flere barn, men det er mest fordi vi også har 3 hunder som alle skal sitte sikret i bil og 3 mennesker. Men med bare et barn, 3 hunder og foreldre så klarer vi oss bra.

Vi har en opel zafira. Den har 7 seter og litt plass i bagasjerommet. Den er ca like stor som touranen. Det vi liker best med opel er at man kan mekke å skru litt på den selv også. Må ikke inn på verksted hele tiden. Men da har jeg også en mann som er flink å skru på biler. Vet vi blir å få litt plass mangel selv med den bilen, om vi ender opp med flere barn, men det er mest fordi vi også har 3 hunder som alle skal sitte sikret i bil og 3 mennesker. Men med bare et barn, 3 hunder og foreldre så klarer vi oss bra.
Man kan skru på touran også. Min mann gjør det.

Peugeot 5008 er det god plass i. Vi måtte ha enda større plass, siden det blir fire barn på fire år . Og ønsker isofix til alle. Så vi fikk for en VW Multivan. Veldig fornøyd :)

Smax eller galaxy om en ønsker «personbil» og om en vil ha enda større så er jo transporter/multivan et alternativ

S Max er vel litt større enn touran.
Galaxy er storebror og sharan er ganske lik i størrelse (men har skyvedører)
Multivan/caravelle er neste størrelse igjen

Skoda kodiaq.
Mann på 195 og fortsatt god plass til en Britax maxway plus bak han og en britax swingfix bak passasjersetet. Et av de største bagasjerommene på markedet.

Ford galaxy. Fantastisk plass, ganske mye større enn både touran og den større sharan. Romslige seter, går fint an å.ha tre bilstolen eller sitte en voksen mellom to bilstoler. Vi har plass til den svære emmaljungaen og et digert hundebur pluss bagasje bak. Vi har i tillegg takboks så vi kan få med mer bagasje hvis vogn og bur tar for mye plass

Vi har en Ford grand tourneo connect. De har laget en personbil, basert på varebil.

Den er større enn Ford galaxy. 7 seter, men vi har tatt ut de bakerste, og har derfor enormt med plass bak (100*110 cm gulvflate, +høyden) Kan løfte inn emmaljunga edgen, og den tar da halve bagasjeplassen.
Liker særlig godt skyvedørene, når man skal ut og inn med barn.

Prismessig ligger den under de finere bilene, som smax, galaxy, sharan. Vinn-vinn.
Vi har hatt vår i 3,5 år og veldig fornøyd :)

91B7637F-C485-4F25-A557-72A5883576B1.png ABC855AC-8A56-45EE-B6D6-29AA8FD9F8D8.png

Last edited:
Skal helt klart sjekke ut alle tips her! Mange jeg aldri hadde tenkt over en gang før nevnt her. Tusen takk

Back
Topp