Bil med plass til 3 bilseter?

MammaKiwi

Forelsket i forumet
Oktoberlykke2020❤
Hei!
Noen som ønsker å dele sin erfaring som har 3 barn under 7 år, hvilke bilseter /bil de har?
Venter nr.3 og vi vet vi ikke får plass til en bilstol til der bak. Selv uten base.

så vil gjerne høre. Dere med tre barn som bruke bilseter. Hvilken bil har dere? Er det noe seter som egner seg bedre når det er trangt? Har cybex til de to eldste.

Har ikke 3 barn, men vet at Ford S-max passer fint med 3 seter. Der er alle baksetene individuelle og kan justeres uavhengig av de andre setene.

Grunnen til at jeg vet det går med 3 seter, er at da våre barn var små, så satt eldste bakovervendt og vi hadde et babysete.
Samboer møtte sitte mellom de to på en tur en gang, og han er stor. 188 lang og ikke slank. Han hadde plass mellom.

Men det er jo bakovervendte seter. Beltestoler bygger jo mer ut i bredden mot seteryggen, så der er jeg mer usikker.

Jeg vet at britax ikke er av de smaleste setene iallefall

Anbefaler deg gruppen bilstoler på face. Der kan de utrolig mye.

Hvilken bil har dere i dag, og hvor gamle er ungene?

Vi venter nr 3 nå, men kun to som blir sittende i stol. Likevel så ser det nå ut som vi må kjøpe oss s-max.. virker ikke som det er så mange som har så stor plass og hvis man skal ha en mindre bil er man avhengig av å kjøpe bilseter som «passer hverandre perfekt».. så da ser det ut som vi kan få problemer når vi f.eks skal snu minstemor..

Har ikke 3 barn, men vet at Ford S-max passer fint med 3 seter. Der er alle baksetene individuelle og kan justeres uavhengig av de andre setene.

Grunnen til at jeg vet det går med 3 seter, er at da våre barn var små, så satt eldste bakovervendt og vi hadde et babysete.
Samboer møtte sitte mellom de to på en tur en gang, og han er stor. 188 lang og ikke slank. Han hadde plass mellom.

Men det er jo bakovervendte seter. Beltestoler bygger jo mer ut i bredden mot seteryggen, så der er jeg mer usikker.

Jeg vet at britax ikke er av de smaleste setene iallefall

Anbefaler deg gruppen bilstoler på face. Der kan de utrolig mye.

Hvilken bil har dere i dag, og hvor gamle er ungene?
Tusen takk for tips av gruppe på og ikke minst bil. Akkurat nå har vi en leaf. Har nettopp gått fra to til en bil, da den andre ble gammal og dårlig. Men den var større. Vi har nettopp funnet ut vi venter nr 3 og var ikke helt planlagt akkurat nå. Så vi må begynne tenke nytt, sånn helt plutselig :love2

Ford s-max om du vil ha personbil følelse å kjøre. Alle setene kan stilles for seg selv, isofix i alle tre baksetene. Kommer også som 7-seter. God plass i bagasjerom.

ford galaxy om er hakket større enn smaxen. Ikke like pen å se på og kanskje litt mer «kassebil» følelse av å kjøre.

ellers om dere har litt større budsjett og lyst på stor bil så har du feks vw transporter, toyota landcruiser osv.

mitt aller beste tips er å prøve bil hos de forkskjellige leverandørene. Som regel har de også barneseter så de kan sette i å vise hvor mye plass det er i bilene

vi har to barn på litt over 1 år og en på 3 mnd. Vi har både mondeo og smax. Mondeoen er min drømmebil men den er dessverre litt knapp med to så små som har seter som tar stor plass og tvillingvogn. I smaxen hiver jeg vogna rett inn i bilen uten å slå den sammen å det kan forsatt sitte en voksen person i midten bak

Vi er også en av mange med s max. Har ei bakovervendt i midten og to i beltestol på sidene, beltestolene går ikke ved siden av hverandre. Ikke prøvd å ta ene setet max bak og ande max frem da. Og det finnes stoler som bygger mindre i bredden enn våre, det er sidekollisjons-beskyttelsen som stikker ut og kræsjer med den tilsvarende på det andre setet som er problemet. Men den burde ikke vært der, skulle bare vært ut mot vindu egentlig.

Tusen takk for tips av gruppe på og ikke minst bil. Akkurat nå har vi en leaf. Har nettopp gått fra to til en bil, da den andre ble gammal og dårlig. Men den var større. Vi har nettopp funnet ut vi venter nr 3 og var ikke helt planlagt akkurat nå. Så vi må begynne tenke nytt, sånn helt plutselig :love2
I tillegg er det viktig å tenke over at det skal være minst 55 cm mellom ryggen på en beltestol og til bakerste punkt på setet foran. Det er for at ikke barnet skal slå ansikt og hode i setet foran ved en krasj. (gjelder forsåvidt alle som skal sitte i baksetet) dermed tar ikke en beltestol mindre plass enn en bakovervendt siden den da kan stå helt inntil setet foran.

Det er et viktig punkt å tenke over ved kjøp av bil. Og på det punktet er det omtrent bare s-maxen som har så god plass mellom seteradene.

Vi måtte dessverre bytte ut vår S-max i mai, og hadde ikke råd til en ny, så måtte bli en Skoda octavia. Den er akkurat på grensa med 55 cm mellom samboer sitt sete og yngste på 7.5. Eldste på snart 11 må sitte bak meg fordi han er lengre, men jeg er så kort og har førersetet langt frem (er bare jeg som har lappen, så slipper å tenke på å måtte bytte plasser). Men i den bilen er det ikke mulig å få inn 3 seter.

Har tre tette og dermed tre bakovervendt bilstoler. Vi fant ut at vi måtte ha tre separate seter bak. Da ble det en 7 seter. Ønsket oss egentlig en s Max, men ønsket også oss en ikke altfor gammel bil (maks to år gammel) og da ble s Max for dyr for oss. Vi ente opp med en Citröen. Den kan man regulere baksetene slik at man får ekstra god plass mellom forsetene og baksetene og får fint inn 3 barneseter. Det er ikke like god bagasjeplass som i s Max, men god nok til oss

Back
Topp