bil med minimum 6 seter?

litt_stressa

Betatt av forumet

Vi venter nr 4, og lurer på om noen har ett godt tips til hvilken bil vi må kjøpe oss. Litt dumt om en er nødt til å være hjemme hver gang vi skal noe

Blir to barneseter og to barn uten sete. Trenger også plass til vogn i bagasjerommet. Vil helst ikke ha caravelle, men den blir vurdert. (har ikke prøvekjørt den, så kan jo hende vi ombestemmer oss). 

Her sto toyota prieva høyest på vår ønskeliste da vi kjøpte ny bil i sommer. Men i norge er det ikke nyere biler enn 04.
Endte opp på en Opel Zafira og er godt fornøyd med bilen.

det har jeg sett etter i flere mnd. venter nr 4 her å så trenger større bil. eneste jeg vet er at det ikke blir opel hvertfall.

Nei jeg skygger unna opel. Brent barn skyr ilden. 

Har sett på previa, men kunne tenkt meg en nyere bil enn 2004. 

Annabella skrev:
Ford Galaxy - uten tvil! Har kjempeplass i den!

har ikke særlig erfaring med denne, men vet den er hakket større enn s-maxen som vi har. å den er vi superfornøyd med=) du får s-maxen med 7seter. å der er forsåvidt plass til vogn om du bare skal ha 6seter. men det kommer jo så klart ann på ka vogn du he.. men ville tatt en titt på galaxyen ej=)

Gode biler både S-Max´en og Galaxyen mener jeg;-) Vi har Galaxy 08-modell (kjempebil!!), høyere under taket, også er den litt lengre. Får bagvogna vår inn på langs, og kan dermed ha et ekstra sete oppe..

Vi endte opp med volvo xc90 når vi skulle ha fjerdemann.

Utseende på bil er veldig viktig i mine valg, og volvo xc90 var en av de eneste bilene jeg likte som 7 seter :p
Fra før av hadde vi volvo v70, så jeg var jo allerede volvo fan da :D

Kan jo ærlig innrømme at det er ikke den største 7 setern du får.
For vår del er det ingen problem, er sjelden vi er alle i bilen på samme tid, så 6 setet bruker vi bare avogtil.
Vi valgte oss ut vogn som passet perfekt inn der 7 setet ligger, så vi visste vi hadde plass til hele familien+ barnevogna :p
Bak 6 setet har vi plass til en 2-3 bæreposer, men kan og stable i høyden :p

I sommer reiste vi på en miniferie og hadde faktisk med oss MASSE bagasje, gjaldt bare og stable bra :p

Til neste sommer skal vi på lengre ferie, så da skal vi anskaffe oss takboks, til neste år vil jo og vogna være mindre, regner ikke med lillemanne bruker bagvogn som 1.5 åring :p

Iallefall, Xc90'en er super!
Er mange delte meninger om den type bil, men jeg fatter rett og slett ikke hva folk klager over, bilen er jo perfekt jo!

Ford galaxy og vw sharan er kjent for å være trøblete biler desverre, for de er praktiske til tusen og med god plass. Skal man gå for en sånn bil bør man velge en nyere modell sies d!

Vi vurderte å caravelle, men slo d fra meg for veldig ofte har de bara en skyvedør og da så jeg for meg at d kunne bli leit med to bakovervendte seter. Vi endte opp med en vw touran, men den er ikke stor nok for dere. når man skal ha d ene bakerste sete oppe, så får du ikke inn vogna ved siden av. En genial bil som 5 seter,men ikke no særlig plass og hente som 7 seter i bagasjerommet! Toyota previa angrer jeg på at ikke vi gikk for. De har å skyvedører, noe som er fint med små barn!

Velge bil er ikke enkelt når man trenger flere seter enn 5. Lykke til

Tusen takk for svar alle sammen. 

Skal innrømme at XC90 er drømmebilen, så skal nok se på den. Er sjelden vi er alle i bilen samtidig vi også, og bilen er jo bare lekker. Mannen synst den er litt for dyr, men får se på det som en invistering. 

Ja tror nok touran blir litt liten, men skal myse litt på den også. Har hørt at galaxy og sharan har en del problemer. Previa hadde absolutt vært ett godt alternativ, hadde de hatt litt nyere modeller. Kanskje vi kan inportere? De må vel ha de andre steder i Europa?

Vi ser også etter ny bil med 6-7 seter nå. VW Sharan er øverst på ønskelisten. Det er en veldig god bil nå etter at den ble juster. Skal den kjøpes må det være modell nyere enn -10. Mye trøbbel med de før der. Problemet med Sharan er at den er veldig dyr. Så vi ender nok opp med en VW Touran eller en Ford S-Max.

Back
Topp