Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Som litt over gjennomsnitt bilinteressert tenker jeg at når det kommer til valg av familiebil er det sikkerhet som står høyest.
Jeg kunne aldri tenkt på et annet bilmerke enn volvo. Kjører selv en v50, har ei datter på 5 og svigermor baki som synes den er helt ok. Selv synes jeg den er litt liten så skal oppgradere til xc70 eller xc90 før neste kommer.
Må ikke kjøpe de spiller nye. Men for meg som skrur selv og kan gjøre det meste av servicer og bytting av slitedeler selv, bryr jeg meg aldri om alder eller kmstand. Det er dessverre mye lureri og svindel som foregår ute i bilverdenen så er ganske glad jeg slipper å tenke så mye på verkstedkostnader osv.Bare synd disse bilene er så vanvittig dyre! :/
Dette har jeg aldri tenkt på, ærlig talt Men et kjapt googlesøk sa at Rav4 er på toppen nå, og det skiller ellers lite mellom Volvo, Wv passat, BMW 5 serie og Mercedes E-klasse. Har hørt at Volvo er sikrere, men har i grunn tenkt at i dag så er alle nyere biler riktig så sikre, kontra eldre modeller typ før 2000-tallet. Er det en ting som gjør Volvo så voldsomt mye sikrere enn nevnte merker, eller er det en smakssak?Som litt over gjennomsnitt bilinteressert tenker jeg at når det kommer til valg av familiebil er det sikkerhet som står høyest.
Jeg kunne aldri tenkt på et annet bilmerke enn volvo. Kjører selv en v50, har ei datter på 5 og svigermor baki som synes den er helt ok. Selv synes jeg den er litt liten så skal oppgradere til xc70 eller xc90 før neste kommer.
Vel, nå har jeg ikke lest meg opp på sikkerheten til så fryktelig mange biler, men med kjappe søk om crash test på youtube og før/etter bilder av ulykker med volvo mot andre biler så forsterker det mitt inntrykk av at volvo er sikrere, bygd bedre og testet bedre. Det har mye med hvordan de bretter metallene i både ramme og karosseri. Dette varierer jo fra merke til merke. Måten man former stålet sier mye om hvor sterkt det blir og hvordan det tåler påkjenninger og trykk.Dette har jeg aldri tenkt på, ærlig talt Men et kjapt googlesøk sa at Rav4 er på toppen nå, og det skiller ellers lite mellom Volvo, Wv passat, BMW 5 serie og Mercedes E-klasse. Har hørt at Volvo er sikrere, men har i grunn tenkt at i dag så er alle nyere biler riktig så sikre, kontra eldre modeller typ før 2000-tallet. Er det en ting som gjør Volvo så voldsomt mye sikrere enn nevnte merker, eller er det en smakssak?
Men jeg regner med det er en statistikk eller en eller to konkrete tester som er avgjørende når man ser på hvilke biler som er de sikreste - og jeg har jo lite kjennskap til nettopp det temaet, men når jeg Googler nærmere er det jo mange flere merker enn Volvo som nevnes som veldig sikre/sikrest Det er ingenting jeg kommer over som tilsier at Volvo er enestående på toppen i dag, men så klart er det et merke som går igjen - spesielt bak i tid. Jeg lurer på hvorfor det har fått dette ryktet, at det er det eneste som duger nesten Handler det om pris? Er det et affordable merke vs hva man får for penga, kontra andre biler som er vel så sikre? Eller er det rett og slett merkets historie som gjør det?Vel, nå har jeg ikke lest meg opp på sikkerheten til så fryktelig mange biler, men med kjappe søk om crash test på youtube og før/etter bilder av ulykker med volvo mot andre biler så forsterker det mitt inntrykk av at volvo er sikrere, bygd bedre og testet bedre. Det har mye med hvordan de bretter metallene i både ramme og karosseri. Dette varierer jo fra merke til merke. Måten man former stålet sier mye om hvor sterkt det blir og hvordan det tåler påkjenninger og trykk.
Men google litt, se crashtest videoer og se resultatene til andre merker så vil jeg nesten være 100% sikker på at man føler seg plutselig veldig mye tryggere i en volvo
Nå googlet jeg tryggeste bilmerke og den toyotaen var endel av en statistikk om de som har vært i ulykker i det forsikringselskapet de siste 25 år, altså ingen testresultater.Men jeg regner med det er en statistikk eller en eller to konkrete tester som er avgjørende når man ser på hvilke biler som er de sikreste - og jeg har jo lite kjennskap til nettopp det temaet, men når jeg Googler nærmere er det jo mange flere merker enn Volvo som nevnes som veldig sikre/sikrest Det er ingenting jeg kommer over som tilsier at Volvo er enestående på toppen i dag, men så klart er det et merke som går igjen - spesielt bak i tid. Jeg lurer på hvorfor det har fått dette ryktet, at det er det eneste som duger nesten Handler det om pris? Er det et affordable merke vs hva man får for penga, kontra andre biler som er vel så sikre? Eller er det rett og slett merkets historie som gjør det?