Bil med god plass

Momme

Elsker forumet
❤Januarlykke 2022❤
Junibollene 2023
Hva slags bil kjører dere som har/får 3 barn? Noen som har tips til en bil som har god plass til tre barneseter? Vil helst ha SUV eller høy stasjonsvogn, og firehjulstrekk:happy:

Ikke med firhjulstrekk, men kjører Peugeout 5008, meget god plass, får uten problem tre bilstoler inni. 5 med syvseter, faktisk:hilarious: har bare 1 barn selv enda men kjørt med barnehagebarn via jobb. Ellers stooort og godt bagasjerom. Og veldig billig forbruk på diesel. Men uten firhjulstrekk da..

Jeg drømmer om en Skoda Kodiaq! :woot:

Vi snuser litt på Kia sorento hybrid med 7 seter og 4x4 :bookworm: den ser så fin ut!!

Som litt over gjennomsnitt bilinteressert tenker jeg at når det kommer til valg av familiebil er det sikkerhet som står høyest.
Jeg kunne aldri tenkt på et annet bilmerke enn volvo. Kjører selv en v50, har ei datter på 5 og svigermor baki som synes den er helt ok. Selv synes jeg den er litt liten så skal oppgradere til xc70 eller xc90 før neste kommer.

Som litt over gjennomsnitt bilinteressert tenker jeg at når det kommer til valg av familiebil er det sikkerhet som står høyest.
Jeg kunne aldri tenkt på et annet bilmerke enn volvo. Kjører selv en v50, har ei datter på 5 og svigermor baki som synes den er helt ok. Selv synes jeg den er litt liten så skal oppgradere til xc70 eller xc90 før neste kommer.

Bare synd disse bilene er så vanvittig dyre! :/

Jeg har en Mini (som jeg eeeelsker) og tenkte å bruke den til minste vokser ut av babybilstolen :) Planen er da å ha minstemann i babybilstol i forsetet (airbag slått av) og de andre, 3 og 5 år, i bakovervendt i baksetet. Bruker da Britax Maxway Plus og Recaro. Mannen får kjøre egen bil :)

Innser at dette ikke går i lengden når minste vokser ut av babybilstol, og at jeg bør kikke på 7-setere. XC90 ser jo helt topp ut sånn plassmessig. Kommer til å savne Mini-bilen da!

Bare synd disse bilene er så vanvittig dyre! :/
Må ikke kjøpe de spiller nye. Men for meg som skrur selv og kan gjøre det meste av servicer og bytting av slitedeler selv, bryr jeg meg aldri om alder eller kmstand. Det er dessverre mye lureri og svindel som foregår ute i bilverdenen så er ganske glad jeg slipper å tenke så mye på verkstedkostnader osv.
ånei, jeg er ikke bilmekaniker :hilarious:
Men man kan med enkle triks både høre og se hvor godt bilen er tatt vare på. bilen jeg har nå har forrige eier kun hatt på verksted, fikk den svinbillig pga tett dieselpartikkelfilter. Men pga lite kunnskap og ikke sendt bilen til volvoverksted så var det ingen som visste om volvos løsning på egen tanke til dieselpartikkelfilterrens. De tok seg ikke råd til nytt filter så de kastet bilen til småkroner, fikset den på en ettermiddag. Uten å bytte filter.

Man sparer fort utrolig mye penger på å finne biler som “vanlige“ gir opp pga feil som egentlig ikke finnes.

Dette har jeg aldri tenkt på, ærlig talt :shy: Men et kjapt googlesøk sa at Rav4 er på toppen nå, og det skiller ellers lite mellom Volvo, Wv passat, BMW 5 serie og Mercedes E-klasse. Har hørt at Volvo er sikrere, men har i grunn tenkt at i dag så er alle nyere biler riktig så sikre, kontra eldre modeller typ før 2000-tallet. Er det en ting som gjør Volvo så voldsomt mye sikrere enn nevnte merker, eller er det en smakssak?

Dette har jeg aldri tenkt på, ærlig talt :shy: Men et kjapt googlesøk sa at Rav4 er på toppen nå, og det skiller ellers lite mellom Volvo, Wv passat, BMW 5 serie og Mercedes E-klasse. Har hørt at Volvo er sikrere, men har i grunn tenkt at i dag så er alle nyere biler riktig så sikre, kontra eldre modeller typ før 2000-tallet. Er det en ting som gjør Volvo så voldsomt mye sikrere enn nevnte merker, eller er det en smakssak?
Vel, nå har jeg ikke lest meg opp på sikkerheten til så fryktelig mange biler, men med kjappe søk om crash test på youtube og før/etter bilder av ulykker med volvo mot andre biler så forsterker det mitt inntrykk av at volvo er sikrere, bygd bedre og testet bedre. Det har mye med hvordan de bretter metallene i både ramme og karosseri. Dette varierer jo fra merke til merke. Måten man former stålet sier mye om hvor sterkt det blir og hvordan det tåler påkjenninger og trykk.

Men google litt, se crashtest videoer og se resultatene til andre merker så vil jeg nesten være 100% sikker på at man føler seg plutselig veldig mye tryggere i en volvo :)

Vel, nå har jeg ikke lest meg opp på sikkerheten til så fryktelig mange biler, men med kjappe søk om crash test på youtube og før/etter bilder av ulykker med volvo mot andre biler så forsterker det mitt inntrykk av at volvo er sikrere, bygd bedre og testet bedre. Det har mye med hvordan de bretter metallene i både ramme og karosseri. Dette varierer jo fra merke til merke. Måten man former stålet sier mye om hvor sterkt det blir og hvordan det tåler påkjenninger og trykk.

Men google litt, se crashtest videoer og se resultatene til andre merker så vil jeg nesten være 100% sikker på at man føler seg plutselig veldig mye tryggere i en volvo :)
Men jeg regner med det er en statistikk eller en eller to konkrete tester som er avgjørende når man ser på hvilke biler som er de sikreste - og jeg har jo lite kjennskap til nettopp det temaet, men når jeg Googler nærmere er det jo mange flere merker enn Volvo som nevnes som veldig sikre/sikrest :happy: Det er ingenting jeg kommer over som tilsier at Volvo er enestående på toppen i dag, men så klart er det et merke som går igjen - spesielt bak i tid. Jeg lurer på hvorfor det har fått dette ryktet, at det er det eneste som duger nesten :shy: Handler det om pris? Er det et affordable merke vs hva man får for penga, kontra andre biler som er vel så sikre? Eller er det rett og slett merkets historie som gjør det? :bookworm:

Men jeg regner med det er en statistikk eller en eller to konkrete tester som er avgjørende når man ser på hvilke biler som er de sikreste - og jeg har jo lite kjennskap til nettopp det temaet, men når jeg Googler nærmere er det jo mange flere merker enn Volvo som nevnes som veldig sikre/sikrest :happy: Det er ingenting jeg kommer over som tilsier at Volvo er enestående på toppen i dag, men så klart er det et merke som går igjen - spesielt bak i tid. Jeg lurer på hvorfor det har fått dette ryktet, at det er det eneste som duger nesten :shy: Handler det om pris? Er det et affordable merke vs hva man får for penga, kontra andre biler som er vel så sikre? Eller er det rett og slett merkets historie som gjør det? :bookworm:
Nå googlet jeg tryggeste bilmerke og den toyotaen var endel av en statistikk om de som har vært i ulykker i det forsikringselskapet de siste 25 år, altså ingen testresultater.

Gjennomsnittet regnes ut fra snittet på alle biler som har krasjet på veien i Sverige de siste 25 årene.

står det i artikkelen. Det viser ingen crashtest resultater, så disse statistikkene er for meg ubrukelige. Jeg vil se hva som skjer med karroseriet i en sidekollisjon/ front osv. å det gjør man i crashtest videoen.

Har skoda superb. Veldig god plass i lengden, men litt trangt i bredden.

Har sett masse på Peugeot 5008. Drømmebil! :D

Her skal vi kjøpe oss BMW X5 hybrid :angelic: Helt forelsket i den lukeseriøse og store plassen:angelic::hilarious: Men nå er jeg vandt med en 3serie hybrid sedan, så det meste blir stort for oss nå:hilarious::hilarious::hilarious: Men vi ender kun opp med to barneseter og en vogn da.
Og her i huset er mannen Bmw-frelst - så det blir som det blir. Men jeg er ikke veldig lei meg for det:p

Vi venter også nr 3 :-) når minsten kommer er de eldste,9 år og 6,5 år. Vi har nå Peugeot 508, å kommer til å bytte den. Vi vurderer Audi e-tron eller Skoda kodiaq. Men var også innom og såg på Peugeot 5008, god plass i bagasjerom og baksetet, mn selv vil jeg ikke ha den.

Back
Topp